Фернандо Алонсо е напълно способен пак да печели състезания ако е зад волана на добър автомобил, заяви Пат Саймъндс. Британският инженер понастоящем е технически директор на Формула 1 от страна на Либърти Медия. Той заемаше този пост в Рено, когато испанецът спечели титлите си в Гран при. Саймъндс сподели пред вестник Марка, че професионализмът на Алонсо е на ниво, позволяващо му отново да печели, стига колата да го позволява.
„Според мен Фернандо е способен да печели както преди, ако отборът му даде достатъчно добра кола. Възрастта не е толкова критичен фактор. Управлението на съвременните автомобили от Формула 1 не изисква особено големи физически усилия. Необходима е обаче добра издръжливост заради натоварванията, страничните сили на въздействие. Това обаче е напълно изпълнимо при редовни тренировки“, каза техническият шеф на F1 от страна на Либърти Медия.
„Освен това вярвам, че Алонсо има отлична психологическа подготовка и умее да разчита състезанията. Дали може да се каже, че е толкова бърз, колкото и преди? Не знам, но според мен зад волана на добра кола е напълно способен да печели състезания“, продължи Саймъндс.
„Алонсо е страхотен професионалист, истински майстор. Да не забравяме, че макар да спечели „само“ две титли, той неведнъж бе втори в първенството. През всеки от сезоните, когато стана вицешампион, той имаше шанс да спечели първенството. Тоест сега можеше да има пет титли. Но не се получи“, каза още бившият технически директор на Рено
Как ще се справи Фернандо Алонсо в новия си тим Астън Мартин е въпрос, който е любопитен и за Марк Уебър. Двамата бяха доста близки, докато австралиецът се състезаваше във Формула 1.
„Винаги е добре да има нови пилоти. За спорта е чудесно. А от друга страна виждаме какво прави Фернандо. Любопитно ще е дали ще продължи да е на такова ниво на тази възраст. Това също ще е интересно да се наблюдава“, каза Уебър в свой коментар.
View this post on Instagram
Амбициите на Астън Мартин също са огромни и за това свидетелства не само привличането на Алонсо
От миналата година технически директор на тима е Дан Фелоус – бившият шеф на аеродинамичния отдел на Ред Бул. Негов заместник е Ерик Бландин, който оглавяваше същия департамент, но в Мерцедес. Друг висш кадър на тима от Милтън Кийнс – Андрю Алеси – оглави департамента за технически операции. Той също бе в аероотдела на Ред Бул. Фалоус заяви, че при събирането на хора от различни екипи в една нова организация е важно да не се правят опити за дублиране работата на съперниците.
„Не вярваме, че това ще ни помогне да изпреварим отбори като Мерцедес, Ред Бул и Ферари. Трябва да създадем свой собствен начин на работа. Подобен проект отнема време, но сме събрали много амбициозни хора“, заяви Фелоус.
Тимът на Астън Мартин достигна през 2023 г. близо 700 души. Това е сериозно разрастване спрямо времената на Форс Индия/Рейсинг Пойнт, когато в базата в Силвърстоун, работеха около 400 души.