Карлос Сайнц спечели състезанието за Голямата награда на Сингапур. Пилотът на Ферари потегли от полпозишън и водеше във всяка една обиколка в днешната дълга надпревара на пистата Марина Бей. Сайнц в крайна сметка запази хладнокръвие до развяването на карирания флаг и записа толкова важна победа както за себе си, така и за и тима на Ферари.
CARLOOOOOSSSS SAAIIINNZZZ 🏆 WHAT. A. WIN! 👏#SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/cj1kXtaobs
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2023
Сайнц беше много бърз още от самото начало на рейс уикенда в Сингапур. Пилотът на Ферари даде второ време в първата свободна тренировка. Това бе и единствената сесия на Марина Бей, в която испанецът не завърши на първа позиция
Сайнц направи отличен старт и запази водачеството. Испанецът заложи на интересна тактика и умишлено забавяше цялата колоната. Сайнц отвори разлика от около 1.5 сек. спрямо Шарл Льоклер. Двамата контролираха състезанието в Сингапур в първите обиколки.
Сайнц направи единствения си пистоп след появата на кола за сигурност. Испанецът запази първото място и се върна на трасето с най-твърдите гуми на Пирели. 29-годишният испанец продължи да забавя колоната и не отваряше сериозна разлика спрямо Ръсел и Ландо Норис.
В края на Гран при на Сингапур Сайнц бе подложен под голямо напрежение. Състезателят на Ферари обаче остана хладнокръвен и позволи на Норис да бъде на по-малко от секунда зад него. Така на практика двамата си помагаха в борбата срещу Мерцедес. В крайна сметка Сайнц грабна първи успех от началото на сезона и прекъсна серията на Ред Бул и Макс Верстапен.
„Като се имат предвид нашите ограничения с износването и деградацията на гумите, всичко беше свързано с управлението на началото на стинта. Трябваше да се уверя, че съм стигнал до целевата обиколка, която искахме да направим с всяка една смес“, сподели Сайнц веднага след края на състезанието в Сингапур.
„Колата за сигурност ни принуди да се боксираме дори по-рано, отколкото искахме. Знаех, че ще имам дълъг стинт с хард. Трябваше да продължа да го забавям, за да не дам на съперниците възможност за кола за сигурност или безплатен бокс за медиум. В крайна сметка това проработи до съвършенство.“
„Беше доста тежко в края на надпреварата. Дадох на Ландо малко DRS, за да му помогна. След това в крайна сметка стигнахме до първото място“, каза още Карлос Сайнц.
Сайнц приветства усилията на Ферари да обърне формата си. Италианският производител започна сезона по доста труден начин. Но с напредване на състезанията Скудерията постигна напредък
„Невероятно усещане и невероятен уикенд. Искам да благодаря на всички във Ферари. Те положиха огромни усилия да се обърнат и да успеят да спечелят този сезон след трудното начало.“
„Сега заковахме уикенда. Заковахме и състезанието. Направихме всичко, което трябваше да направим, направихме го перфектно и донесохме победа у дома. Сигурен, съм че цяла Италия и всички във Ферари ще бъдат горди и щастливи“, завърши Карлос Сайнц. Испанецът бе избран от феновете за пилот на деня в Сингапур.
Who else could it be?
Stunning drive from @Carlossainz55 – your #F1DriverOfTheDay #SingaporeGP @salesforce pic.twitter.com/hkylWa47Ai
— Formula 1 (@F1) September 17, 2023
Съотборникът на Сайнц Шарл Льоклер остана четвърти в Сингапур. Монегаскът бе забавен по време на спирането си в бокса. Оттук нататък той така и не успя да навакса загубеното. В края Льоклер бе притиснат и от Макс Верстапен.
Our first win of 2023!! 👏 Does it feel good or what?! 💪#SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/b7x9EP57QF
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 17, 2023