Начало Избрани Сайнц: Дадох на Ландо малко DRS, за да му помогна

Сайнц: Дадох на Ландо малко DRS, за да му помогна

Карлос Сайнц, Ферари
Карлос Сайнц, снимка Ферари

Карлос Сайнц спечели състезанието за Голямата награда на Сингапур. Пилотът на Ферари потегли от полпозишън и водеше във всяка една обиколка в днешната дълга надпревара на пистата Марина Бей. Сайнц в крайна сметка запази хладнокръвие до развяването на карирания флаг и записа толкова важна победа както за себе си, така и за и тима на Ферари.

Сайнц беше много бърз още от самото начало на рейс уикенда в Сингапур. Пилотът на Ферари даде второ време в първата свободна тренировка. Това бе и единствената сесия на Марина Бей, в която испанецът не завърши на първа позиция

Сайнц направи отличен старт и запази водачеството. Испанецът заложи на интересна тактика и умишлено забавяше цялата колоната. Сайнц отвори разлика от около 1.5 сек. спрямо Шарл Льоклер. Двамата контролираха състезанието в Сингапур в първите обиколки.

Сайнц направи единствения си пистоп след появата на кола за сигурност. Испанецът запази първото място и се върна на трасето с най-твърдите гуми на Пирели. 29-годишният испанец продължи да забавя колоната и не отваряше сериозна разлика спрямо Ръсел и Ландо Норис.

В края на Гран при на Сингапур Сайнц бе подложен под голямо напрежение. Състезателят на Ферари обаче остана хладнокръвен и позволи на Норис да бъде на по-малко от секунда зад него. Така на практика двамата си помагаха в борбата срещу Мерцедес. В крайна сметка Сайнц грабна първи успех от началото на сезона и прекъсна серията на Ред Бул и Макс Верстапен.

„Като се имат предвид нашите ограничения с износването и деградацията на гумите, всичко беше свързано с управлението на началото на стинта. Трябваше да се уверя, че съм стигнал до целевата обиколка, която искахме да направим с всяка една смес“, сподели Сайнц веднага след края на състезанието в Сингапур.

„Колата за сигурност ни принуди да се боксираме дори по-рано, отколкото искахме. Знаех, че ще имам дълъг стинт с хард. Трябваше да продължа да го забавям, за да не дам на съперниците възможност за кола за сигурност или безплатен бокс за медиум. В крайна сметка това проработи до съвършенство.“

„Беше доста тежко в края на надпреварата. Дадох на Ландо малко DRS, за да му помогна. След това в крайна сметка стигнахме до първото място“, каза още Карлос Сайнц.

Сайнц приветства усилията на Ферари да обърне формата си. Италианският производител започна сезона по доста труден начин. Но с напредване на състезанията Скудерията постигна напредък

„Невероятно усещане и невероятен уикенд. Искам да благодаря на всички във Ферари. Те положиха огромни усилия да се обърнат и да успеят да спечелят този сезон след трудното начало.“

„Сега заковахме уикенда. Заковахме и състезанието. Направихме всичко, което трябваше да направим, направихме го перфектно и донесохме победа у дома. Сигурен, съм че цяла Италия и всички във Ферари ще бъдат горди и щастливи“, завърши Карлос Сайнц. Испанецът бе избран от феновете за пилот на деня в Сингапур.

Съотборникът на Сайнц Шарл Льоклер остана четвърти в Сингапур. Монегаскът бе забавен по време на спирането си в бокса. Оттук нататък той така и не успя да навакса загубеното. В края Льоклер бе притиснат и от Макс Верстапен.