Карлос Сайнц и Кевин Магнусен ще потеглят от последна стартова редица за утрешната Гран при на Франция в F1. Двамата състезатели ще използват чисто нови двигатели на Ферари в своите автомобили, които са над разрешения лимит.
Сайнц беше принуден да се оттегли в заключителните етапи на Гран при на Австрия преди две седмици. Тогава проблем в двигателя му доведе до пожар. По пътя на логиката тимът от Маранело се подготвяше да изтърпи наказание.
Малко преди началото на вчерашните тренировки на пистата Пол Рикар бе съобщено, че в задвижващия агрегат на Сайнц е била инсталирана нова контролна електроника. От Скудерията са използвали трети компоненти при два разрешение по правилник. Това е довело до превишаване на лимита за сезона и получаване на санкция от 10 места по-назад на стартовата решетка.
Сега Ферари реши да използва допълнителни елементи. Те включват чисто нов двигател, турбокомпресор, MGU-K и MGU-H. По този начин Сайнц ще стартира в неделното състезание от последна стартова редица в утрешната надпревара на Пол Рикар.
Редом до Сайнц ще застане Кевин Магнусен. Пилотът на Хаас също използва нови части в задвижващата система на неговия болид VF-22 след като имаше проблеми в Австрия.
Силовият агрегат на датчанина също е оборудван с нов двигател, турбокомпресор, MGU-K и MGU-H, както и с нова изпускателна система.
Сайнц и Магнусен ще заемат последната редица на стартовата решетка, т.е ще потеглят от 19-та и 20-та позиция.
Единственото ново съобщение от ФИА относно свежите компоненти преди финалната тренировка беше нова изпускателна система за другия пилот на Ферари Шарл Льоклер. Монегаскът не подлежи на наказание, тъй като това е общо е седмата от осемте позволени системи през тази година.
Carlos Sainz and Kevin Magnussen to start from the back of the grid following power unit changes #FrenchGP #F1 https://t.co/6yzHFEBOFs
— Formula 1 (@F1) July 23, 2022