Тийм мениджърите на отборите от Формула 1 ще обсъдят на срещата си днес на пистата Имола дали повтарящо се провинение на писта трябва да бъде наказвано с нарастващи по сила санкции. Причината е поведението на Кевин Магнусен по време на спринта в Маями. То бе широко обсъждано след уикенда там, но внимание бе обърнато и на други санкции. Вече на Имола положението с наказанията отново бе една от основните теми в навечерието на уикенда за Гран при на Емилия Романя. Карлос Сайнц продължава да е недоволен, че получи 5 секунди за удара си с Оскар Пиастри. Фернандо Алонсо отново търси разговори с всички страни. Нико Хюлкенберг пък каза, че не разбира за какво е целият шум около съотборника му в Хаас.
„Пилотите понякога не разбират наказанията и системата им. Същото се случи и с мен. В Маями [Серхио] Перес си изтърва колата и едва не удари поне двама други състезатели веднага след старта. Нямаше никакви последствия“, заяви Сайнц
„Моето състезание, както и на други, бе компрометирано в този момент, а той не бе наказан. Аз загубих минимален контрол върху колата си при изпреварването на Оскар. За съжаление при маневрата пострада предното му крило. Той загуби 15 позиции, аз получих 5 секунди наказание“, продължи пилотът на Ферари.
„Според мен не трябва да се гледа изходът от дадена ситуация и това да определя наказанието. В моя случай обаче стана точно това. Убеден съм, че нямаше да ме накажат, ако не бях ударил крилото на Оскар. Чеко не докосна никого и успяхме да го избегнем малко на късмет, но нямаше наказание. Последствията от нечий действия на пистата продължават да влияят на наказанията. Аз не съм съгласен с това, то ме изумява и понякога се боря да разбера логиката“, допълни Сайнц.
Обвинението на Сайнц е много сериозно, защото от ФИА многократно са посочвали, че при разглеждането на инциденти последствията от тях не се взимат предвид. Сънародникът му Алонсо обаче също бе убеден, че неговото наказание в Австралия бе следствие от катастрофата на Джордж Ръсел. Състезателят на Астън Мартин каза тогава, че ако съперникът от Мерцедес не се бе ударил, той е нямало да получи санкция.
„Все още има много дискусии между пилоти, ФИА и стюарди относно бъдещи регулации и поведението на състезателите. Вярвам, че наказанията са непостоянни“, сподели Алонсо на Имола
„При инцидент и разследване на нещо винаги има различия във вижданията, но това е природата на спорта. През последните две-три години обаче различни пилоти имат едно и също виждане, това на стюардите се различава, което е най-странното в цялата ситуация. Онзи ден прочетох статия, в която Перес и [Логан] Сарджънт казват, че санкциите са странни. Това означава, че не само аз мисля така.“
„На пистата винаги се стараем да дадем най-доброто от себе си без да се стига до контакт. Вижда се колко чувствителни са колите. Винаги се стараем да предотвратим удар, но и това е част от състезанията. Необходимо е всичко да се опрости. Всеки от нас се старае да стане по-добър след някоя грешка, за да му е по-лесен уикенда. Дори в квалификация е трудно, защото при излизането ти в питлейна вече има коли и не се знае дали ще стигне времето за бърз тур. На практика съдбата ти е в ръцете на другите“, каза още Алонсо.
„Това са нови неща, ситуации, които не са се случвали непрекъснато през 75-те години история на спорта. Затова трябва всички ние – пилоти, отбори, ФИА – да обсъдим заедно, защото понякога дори не сме обединени. Някои екипи се борят едни с други или пилоти и тимове не са съгласни. Това е най-голямото препятствие и се надявам да го преодолеем“, заключи Алонсо.
В Маями Кевин Магнусен коментира, че всичките му наказания са били заслужени. Неговото обяснение бе, че е защитавал Нико Хюлкенберг. Германецът обаче не е съгласен с това виждане
„Не съм съвсем сигурен относно подробностите и как точно са били наказанията, които са се натрупали. Той беше осми в спринта в Маями, това място носи точка, а за нас това има значение, носи пари. Затова и не се изненадах, че се бореше по всякакъв начин. Не е било само заради мен, може би някаква комбинация. Всички обаче знаят, че Кевин Магнусен е един от най-трудните за преодоляване пилоти и честно казано, не разбирам за какво е целият този шум“, заяви Хюлкенберг.
„Не съм съгласен с това, че защитавал мен, защото в този момент аз вече бях доста напред и позицията ми бе сигурна. Мисля, че повече се бореше лично за себе си от един момент нататък. Все пак мисля, че биха могли да прегледат регламента (за наказания) и малко да го преструктурират“, добави той.
That penalty point limit is edging closer 😬#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/Rpcfim60ND
— Formula 1 (@F1) May 16, 2024