Карлос Сайнц бе сред пилотите, които се удариха след прибирането на първата кола за сигурност в Гран при на Тоскана. Испанецът се движеше зад Джовинаци и не можа да избегне колата му след като пилотът на Алфа Ромео се удари в бавно движещия се Кевин Магнусен.
Андреас Зайдл сподели след състезанието, че Карлос и другите пилоти са добре въпреки сериозния инцидент.
„Мисля, че ръцете му са натъртени, но не е нищо сериозно, което е добре.“
Сайнц потвърди, че е ударил китката и ръката си при катастрофата, но не изпитва болка. Според него самото естество на рестарта е предизвикало опасна ситуация в средата на колоната.
„Радвам се, че всички са добре, защото освен разочарованието от това да не завършим, мисля, че това бе много опасна ситуация. Ясно е, че в задната част на колоната мислехме, че състезанието е стартирало или някой реши така.“
„След това всички трябваше да спрем и се получи домино ефект. Идвах от последна позиция и ударих колата пред мен, докато използвах слипстрийма й, за да атакувам. И когато започнахме да ускоряваме разбрах за хаоса пред мен. Това бе чувство, което не пожелавам на никого.“
WATCH NOW: Huge drama as a big crash after the early restart results in a red flag and four retirements at Mugello 👀⬇️#TuscanGP 🇮🇹 #F1 https://t.co/QSLNgQuC0x
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Междувременно от ФИА предупредиха формално 12 от пилотите за инцидента. Сред тях са четиримата отпаднали при удара: Сайнц, Джовинаци, Латифи и Магнусен.
Останалите предупредени бяха Квят, Албон, Строл, Рикиардо, Ръсел, Перез, Норис, Окон и Ръсел.
„Стюардите заключиха, че основната причина за инцидента бе променливото използване на газ и спирачка от последния завой през старт-финалната права от посочените пилоти.“
„Инцидентът показва нуждата от внимание, което трябва да има при ситуация на рестарт и се отбелязва, че има ефект на натрупването, който се увеличаваше все по-назад в колоната.“
„Използва се предупреждение, защото стюардите смятат, че не един пилот е изцяло виновен в случая.“
LAP 6/59
The Safety Car goes in but immediately there’s a big shunt at the back of the field#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/wt5hvIrVJd
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020