Логан Сарджънт избра състезателния си номер в F1. Пилотът на Уилямс ще използва №2 по време на престоя си в световния шампионат.
Сарджънт е част от академията за млади пилоти на Уилямс. 21-годишният състезател от Форт Лодърдейл направи добро впечатление още във Формула 3. Тази година той спечели 2 победи и общо четири подиуми в F2 и финишира на четвърта позиция в крайното класиране. Младият американец бе зад волана на Уилямс FW44 в общо четири сесии през сезон 2022 в F1. Това му позволи да събере достатъчно точки за получаване на суперлиценз. Сарджънт също така взе участие и в следсезонния тест на пистата Яс Марина.
В крайна сметка Сарджънт бе официално обявен от Уилямс малко след финала на състезанието в Абу Даби. Американецът избра да се състезава с №2. Така автомобилът ще бъде с тази цифра по време на кариерата му в Гран при. В същото време другият новобранец Оскар Пиастри реши да използва №81. Единствено Ник де Врис все още не е посочил с кой номер ще се състезава през сезон 2023 в F1. Същевременно сънародникът му Макс Верстапен ще продължи да използва №1 върху своя болид.
Постоянните състезателни номера за пилотите от F1 станаха задължителни през 2014 г. Преди това системата за номериране се определяше от позициите в класирането. До този момент №2 бе избран от Щофел Вандоорн. Белгиецът караше за отбора на Макларън през 2017 и 2018-та, след което напусна F1. Съгласно спортния правилник на F1, всеки оттеглен номер става отново достъпен след две години. По този начин Сарджънт има право да сложи №2 на своя автомобил.
„Участвах с него във Формула Рено и имах доста добър сезон тогава“, сподели Саржънт.
„По принцип моят номер е 3, но сега няма как да използвам. Затова че реших да взема печеливш номер от миналото и да го използвам във Формула 1“, добави пилотът на Уилямс.
Вижте тази публикация в Instagram.
Междувременно другият пилот на Уилямс Алекс Албон продаде на търг една от каските си за 84 хиляди паунда, след което дари средствата за благотворителност.
„Когато посетих сиропиталището в Тайланд по-рано тази година, бях решен да помогна по всякакъв начин“, каза пилотът на Уилямс.
„Тъй като 2022-ра е първата година, в която отново се състезавам в F1, исках да използвам платформата си, за да направя нещо добро и да се отблагодаря на тайландската общност. Бях изумен от качеството и творчеството на децата, когато започнаха да проектират каската за Гран при на Сингапур. Да ви кажа, резултатите бяха изключително впечатляващи“, обясни съотборникът на Сарджънт.
„Нямаше да позволя на здравословните ми проблеми в Монца да ме спрат да се състезавам с тази каска в Сингапур. Напълно поразен от всички пари, които събрахме, за да помогнем за подобряване на условията в сиропиталището. Искам да изкажа огромни благодарности на моите фенове, които направиха дарения. Също така ще изкажа специални благодарности на толкова щедрия участник в търга, който закупи моята каска“, завърши Алекс Албон.
Earlier this year I visited the Wat Sakraeo Orphanage. We designed a helmet for the Singapore Grand Prix & auctioned it off to raise funds for essential work that needed to be done. Due to the helmet & many other donations through the year, we’ve managed to raise almost £100,000. pic.twitter.com/ppmi9NNlx8
— Alex Albon (@alex_albon) November 29, 2022