Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън с втора победа за сезона, Макс втори след удар преди старта

Хамилтън с втора победа за сезона, Макс втори след удар преди старта

4197
0
Люис Хамилтън Унгария
Снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън спечели Гран при на Унгария. Втори финишира Макс Верстапен (Ред Бул), а трети бе съотборникът на победителя от Мерцедес, Валтери Ботас. Кевин Магнусен спечели първи точки за сезона за отбора на Хаас.

Макс Верстапен се удари в бариерите в завой 12 докато се нареждаше на решетката. Механиците на Ред Бул имаха само 18 минути да оправят повредите по окачването му. Те все пак успяха да се справят тъкмо навреме, за да успее Макс да се включи в загряващата обиколка преди да бъде даден старта на състезанието.

Нямаше дъжд за началото на състезанието, но пистата все още бе мокра и всички пилоти освен Кевин Магнусен и Ромен Грожан стартираха с гуми интермедия. Двамата пилоти на Хаас спряха в края на загряващата обиколка за гуми медиум. Температурата на въздуха в началото на състезанието бе 20.4 градуса, а тази на пистата 26.5. Вятърът бе малко по-силен от този в тренировките и квалификацията.

Люис Хамилтън поведе на старта, зад него Валтери Ботас направи лош старт. Ланс Строл излезе на втора позиция пред Макс Верстапен.

В края на първата обиколка Фераритата на Себастиан Фетел и Шарл Льоклер бяха четвърти и пети. Валтери Ботас бе шести пред Серхио Перес. Николас Латифи бе последният пилот в точките. Хамилтън завърши обиколката 3.1 секунди пред останалите.

В края на втората обиколка Ботас спря в бокса за гуми медиум а Льоклер сложи най-меките гуми, които в последствие се оказаха по-неподходящият комплект гуми.

Още следващата обиколка спряха голяма част от пилотите, включително лидерът Люис Хамилтън и вторият в подреждането, Строл. Макс смени гумите си обиколка по-късно, за да избегне трафикът, който се образува в питлейна. Това му помогна да излезе комфортно на втора позиция.

Себастиан Фетел пък, който спря заедно с по-голямата част от пилотите в края на третата обиколка, загуби много време в питлейна.

Магнусен и Грожан, които спряха в края на загряващата обиколка за гуми медиум, спечелиха най-много позиции в началото и завършиха четвъртата обиколка на съответно трето и четвърто място.

Николас Латифи спука гума по време на излизането си от питлейна. Той и Карлос Сайнц се удариха на изхода от пита. Стюардите наказаха пилота на Уилямс с 5 секунди за опасно излизане на пистата.

Наказание получи и Кими Райконен. Пилотът на Алфа Ромео е застанал на грешна позиция на старта.

Грешният избор на гуми за Шарл Льоклер започна да се отразява в 10-а обиколка, когато той бе изпреварен от Валтери Ботас и пилотите зад него започнаха да го настигат. 8 обиколки по-късно Алекс Албон го изпревари в първи завой, а обиколка по-късно Себастиан направи същото. Шарл спря в бокса за гуми медиум преди някой от пилотите, които го застигнаха, да успеят да го изпреварят. Това го свали до 15-а позиция.

Пиер Гасли получи повреда в двигателя и се отказа от състезанието в 15-а обиколка.

Междувременно Хамилтън направи серия от най-бързи обиколки.

В 30-а обиколка спря и Фетел за твърди гуми. Той излезе зад Карлос Сайнц на 11-о място. Малко след това той направи и най-бърза обиколка в състезанието до момента с 1:20.786.

В края на 33-а обиколка спря и Валтери Ботас за нови гуми медиум. Малко по-късно съотборникът му съобщи за слаб дъжд по пистата. Въпреки това в същата обиколка спря Алекс Албон за най-твърдите гуми, а веднага след него същото направи и Ланс Строл.

Канадецът излезе зад Валтери Ботас. Макс Верстапен влезе в бокса, за нови твърди гуми и покри стратегията на Валтери, който завъртя серия от най-бързи обиколки в преследването си на холандеца.

В 43-я тур, Николас Латифи,който бе последен към момента, се завъртя на пистата, заради което бяха развяти жълти флагове във втория сектор.

По това време стана и ясно, че Ред Бул ще бъдат привикани при стюардите след края на състезанието. Причината е, че те са подсушавали мястото, от което е стартирал Алекс Албон, преди началото на надпреварата, което по правилник е забранено. 

Проблемите за Ред Бул не спряха тук, тъй като Валтери Ботас се приближи на малко над секунда зад Верстапен около 25 обиколки преди края на състезанието.

20 обиколки преди края, Валтери спря за най-твърдите гуми, с които да се опита да атакува Макс за втората позиция. Той излезе на малко над 20 секунди зад пилота на Ред Бул и започна да му взима по около секунда на обиколка.

В 53-я тур спря и Ланс. Той запази четвъртата си позиция и бе пред Себастиан Фетел, който малко по-късно трябваше да се бори с Алекс Албон за пето място.

Междувременно, лидерът в състезанието, Люис, все още не бе спрял на средните гуми в 57-а обиколка. Той бе 22 секунди пред Макс към момента, при положение, че спиране в бокса отнема средно 20 секунди. От отбора го инструктираха да опита да увеличи преднината си преди да спрат в бокса към края на състезанието.

След като успя да направи нужната преднина, по радиото му бе съобщено, че Люис ще спре за нови твърди гуми. Това в крайна сметка се случи в 66-а обиколка, когато Люис сложи най-меките гуми, с които да направи най-бърза обиколка и да вземе максимален брой точки.

3 обиколки преди края, Валтери Ботас бе под 2 секунди зад Макс Верстапен. И двамата бяха на най-твърдите гуми, но тези на финландеца бяха с 15 обиколки по-нови.

В последната обиколка Ботас успя да влезе в DRS-a на Макс и да го атакува в първи завой, но не успя да завърши изпреварването.

Люис Хамилтън спечели състезанието и успя да направи най-бърза обиколка от 1:16.627 накрая. Това е неговата осма победа на тази писта, с което изравнява рекорда на Михаел Шумахер за най-много победи на една писта. Това е втора победа за британеца от началото на сезона.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.