Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Щайнер: Ако вкараме щетите в разглеждането на инциденти, ще се озовем в...

Щайнер: Ако вкараме щетите в разглеждането на инциденти, ще се озовем в съда

1511
0
Серхио Перес, катастрофа, меле, Хонда
мелето на първи завой след старта на Гран при на Унгария; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Гюнтер Щайнер отново посочи, че щетите от катастрофи в надпревари от Формула 1 не бива да са повод за нова промяна в правилата. Най-гласовити в това отношение са от Ред Бул. Кристиан Хорнер и Хелмут Марко не пропускат случай да подчертаят колко пари са им стрували инцидентите от надпреварите във Великобритания и Унгария. Последната оценка бе на съветника на тима – той заяви, че щетите са отишли на 3 милиона евро. Матия Биното има подобно мнение, след като изчисли загубите на Скудерията през първата половина от сезона на 2,5 млн. евро.

Екипът на Щайнер Хаас също понесе сериозни щети заради катастрофите на пилотите си Мик Шумахер и Никита Мазепин. Щайнер обаче неколкократно разясни, че е бил наясно с рисковете от това в тима да карат двама новобранци и в крайна сметка отборите трябва да живеят с ясното съзнание, че катастрофи в автомобилния спорт се случват. Той написа в колонката си за the-race.com също така, че вкарване на щетите в процеса на разглеждане на инциденти ще доведе до излишно оскъпяване и може би дори съд.

Гюнтер Щайнер
Гюнтер Щайнер; снимка: Хаас

„Знам, че това е болна тема в момента, но когато има ограничен бюджет, то надпреварите винаги ще са непредсказуеми, а ние това искахме. Ако организираме и предвиждаме всичко, ще липсва непредсказуемостта. Виждаме как един дъжд обърква нещата, но това е част от състезанието“, каза отново Щайнер

„Ние имахме доста щети досега – основно по наша вина, но това е положението. Това само ще е част от оценката за даден пилот в бъдеще. Ако един състезател допуска много малко грешки, то ще бъде ценен по-високо, тъй като ще има значително по-малко щети и парите ще може да се използват за развитие, а не за поправки. Всичко това е част от играта.“

„Ако приемем правило, че вината за щетите се носи от пилота, който е избутал другиго, то ще ни трябва и застраховател. Внезапно ще сме наели още 20 души и ще смятаме колко процента е вината на всеки. И в следващия момент ще стигнем до съд, когато някой ти дължи 100 000 долара, защото стойността на частите никога не е една и съща. Компонент в последното си състезание от жизнен цикъл от пет старта е с по-ниска стойност, отколкото една нова част.“

„В някакъв момент трябва да си кажеш: „Ще го преживеем, ще се справим“ и да продължиш. Иначе ще усложним безумно всичко и ще ни трябва вдигане горната граница на бюджета само, за да си наемем оценители, които да броят щетите. Хората искат да гледат състезания, не да слушат за застрахователни искове. А понякога просто трябва да мине малко време. Ако има три състезания без инциденти, всички ще забравят за това“, допълни още Щайнер.