Начало Рали Ще ми е нужно време да си върна темпото и ритъма, твърди...

Ще ми е нужно време да си върна темпото и ритъма, твърди Льоб

60
0
Дани Сордо

Независимо от изхода рали Франция, издание 2013 г. ще остане в историята на автомобилния спорт – 11-ият старт от тазгодишния световен шампионат най-вероятно ще е последното състезание на Себастиен Льоб и Даниел Елена в коронната им дисциплина. Легендарният екипаж се връща във WRC за още едно участие, при това в една от любимите си надпревари, която при това е домашна за Себ.

Мико Хирвонен/Ярмо Лехтинен и Дан иСордо/Карлос дел Барио също ще се борят със Ситроен DS3 WRC в предстоящото състезание.

Рали Франция (чиято база се премести в Елзас от 2010 г. насам) е сцената, на която Льоб и Елена спечелиха две от деветте си WRC титли. Този сезон то ще е четвъртото им участие в световния шампионат – те са със съкратена програма от само 4 старта, като междувременно Себастиен участва във ФИА GT първенството, подготвя заедно с Иван Мюлер С-Елизе за WTCC догодина и се занимава с още куп проекти. Дори да спечели домашната си надпревара пък, Льоб ще се раздели с короната си за първи път от почти десетилетие и заради това по отсечките се очакват не просто много, а няколкостотин хиляди зрители.

Ясно е, че целта ми е да постигна максимално добър резултат, но не бива да забравяте, че не съм карал рали от началото на май. А тогава бяхме на чакъла в Аржентина. Е, не е като да съм се излежавал у дома през останалото време, но несъмнено ще ми е нужно малко време да се адаптирам и да си върна темпото. От това колко ще ми отнеме вероятно ще зависи и крайният ни резултат. Сега не изпитвам напрежение, не гоня титла и няма какво да доказвам. Преди всичко ще се забавлявам и ще благодаря на всички хора, които ме подкрепяха толкова дълго време. Надявам се да се получи едно голямо парти – коментира Льоб.

Хирвонен от своя страна ще се опита да продължи поредицата си от шест подиума на асфалт. Финландецът дори се пошегува, че като че ли се превръща в специалист на тази настилка.

Ако искаме да се борим за конструкторската титла, трябва да вземем максимум точки и с двете коли – продължи Мико. – Ето защо целта ми ще е да свърша поне толкова добра работа, колкото в Германия. Ралито не е леко, има множество промени в настилката. А ако вали, става още по-сложно…

Сордо спечели в Германия, където не допусна сериозни грешки за разлика от съперниците си. Испанецът заяви, че му се иска първата победа във WRC кариерата му да е била само една стъпка и отново да почувства усещането от успеха.

Определено харесвам това рали. Трасето е изключително бързо – всъщност максималната скорост е над 200 км/ч. Нямам претенции дали вали или е сухо – допълни Дани.