Скот Рединг не може да приеме трудния си старт с мотора на БМВ. Британецът определи кошмарния си старт на сезон 2022 в световния Супербайк шампионат (WorldSBK) като „труден за приемане.“ Също така той заяви, че е бил озадачен от липсата на скорост на пистата Моторланд Арагон.
Рединг започна кариерата си като пилот на БМВ през миналия уикенд. Британецът напуска заводския екип на Дукати и пристигна като заместник на изгонения Том Сайкс. Бившият пилот от MotoGP спечели 12 победи и стана вицешампион през сезон 2020 в WorldSBK.
Макар че мотоциклетът БМВ M1000RR не беше достатъчно бърз, за да затрудни водачите в първото състезание за сезона, Рединг беше най-бавният от четиримата пилоти на марката. Той изоставаше от съотборника си Илия Михалчик, както и от дуото на Bonovo MGM БМВ Лорис Баз и Юджийн Лавърти.
Британският пилот успя да се класира едва 16-ти на к квалификация на Моторланд Арагон. Той изоставаше с четири десети и осем позиции от Михалчик. Украинският състезател замества контузения титулярен пилот на германската Михаел ван дер Марк. Въпреки по-големият си опит в шампионата, Рединг и не постигна голям напредък в първата надпревара и финишира петнадесети.
В неделя се появи нов лъч надежда, тъй като той завърши суперпол състезанието на 12-о място, което увеличи възможността за класиране в топ 10. За съжаление Рединг имаше проблеми със спирачките на своето БМВ, което го накара да се смъкне на последна позиция.
Развълнуваният британец показа разочарованието си, като използва аварийния път в завой 8/9, за да се върне на пистата. В крайна сметка върна мотора в бокса и отпадна от второто състезание в Арагон.
След края на уикенда, Рединг заяви, че в БМВ трябва да анализират какво се е объркало в Арагон и да се върне по-силни за следващия кръг от сезон 2022 в Нидерландия.
„Не заслужаваме да сме в това положение. Уикендът в Арагон не беше такъв, какъвто очаквах, дори като се има предвид, че имахме два дни тестове в понеделник и вторник„, обясни Рединг, който премина от Дукати с V4 двигател към мотоциклет БМВ, който е с редови четирицилиндров двигател.
„След това стигнахме до състезателния уикенд и загубихме време за обиколка. Затова ми беше трудно да приема това. Работихме много усилено, за да се опитаме да решим проблема си. За съжаление така и не получихме нищо, което да ни помогне през уикенда. Беше трудно.“
„Трябва да разберем защо страдаме повече, отколкото с миналогодишния мотор. „Имаше някои промени по двигателя и шасито, така че искаме да намерим причината за това нещо. Сигурен съм, че потенциалът на БМВ е по-голям.“
„След това в последното състезание от уикенда просто нямах никакво сцепление. Спирачките не работеха добре, а двигателят прегря. Поради тези проблеми трябваше да се прибера в боксa.“
„Просто така става. Няма какво повече да се каже. Трябва да работим, за да разберем проблема и да се опитаме да се върнем по-силни, защото никак не заслужаваме да сме в това положение.“
Difficult BMW debut for @Reddingpower… What went wrong? 🤔
Team Principal Shaun Muir, BMW Motorrad Motorsport Director Marc Bongers and Redding speak about it👇
📰 | #AragonWorldSBK https://t.co/7xd7Y32AnJ
— WorldSBK (@WorldSBK) April 10, 2022