Формула 1 се променя не само технически – болидите, с които Гран при екипите ще се състезават тази година са създадени по нови правила, но и като възприятия. Това в голяма степен се дължи на документалния сериал на Нетфликс Drive to Survive. Недоволството на Макс Верстапен и Тото Волф от начина, по който създателите му представят събитията по пистите, явно не влияе на собствениците на търговските права, търсещи начин да увеличат гледаемостта. Нетфликс получава безпрецедентен достъп до екипите, а следващата стъпка може би бе направена със специален материал във Венити Феър. Списанието публикува обширен очерк за Формула 1 с участието и на неколцина пилоти – Даниел Рикиардо, Ландо Норис, Джордж Ръсел, Пиер Гасли, Естебан Окон. Състезателите освен това участват в специална фотосесия.
Our resident Honey Badger, @danielricciardo 🤘#F1 @VanityFair pic.twitter.com/XlRtDsxh6H
— Formula 1 (@F1) March 14, 2022
„Drive to Survive предлага на феновете безпрецедентно ниво на достъп до най-ексклузивния автомобилен спорт, разширявайки по този начин глобалната му аудитория“, се казва в материала
„Участвалите в първия му сезон пилоти се превърнаха от полузаменяеми атлети зад визьори със стъклен отблясък в мултимилионни автомобили в главни герои от напрегната (и сапунена) драма на фона на световно турне, обикалящо всеки сезон пет континента със спирки в Сингапур, Сао Пауло, Барселона и къде ли не.“
„Никога не съм гледала Формула 1 до шоуто на Нетфликс“, споделя модната дизайнерка от Ню Йорк Санди Лианг в разговор по-рано през годината.
„Тя започва да гледа Drive to Survive по време на коронавирус пандемията през 2020 г. и до втория епизод вече е зарибена. В него Рикиардо и нидерландско-белгийския пилот Макс Верстапен – тогава съотборници в Ред Бул Рейсинг – се удрят по време на Гран при на Азербайджан. В следващите епизоди Рикиардо обмисля бъдещето си в отбора – процес, често онагледен със собствените му записани разговори с мениджъра му или с глас зад кадър на фона на пилота, сериозно загледан в някаква вода. (Той буквално се гмурка, присъединявайки се към Рено преди да отиде в Макларън два сезона по-късно.)“
„След като гледах станалото между Даниел и Макс…“, спомня си Лианг. „Леле. Това е драма. Това е яко.“
Mr @GeorgeRussell63 📸#F1 @VanityFair pic.twitter.com/1XK3YVtEcr
— Formula 1 (@F1) March 14, 2022
В материала се разказва, че дизайнерката направила Формула 1 тема на партито за 30-ия си рожден ден. Отишла е да гледа надпреварата в Остин. Следва пилотите в социалните мрежи и вследствие на документалния сериал има чувството, че ги познава. „Макар да съм наясно, че това е свръх драматизиране като във всички риалити телевизионни програми“, допълва Лианг.
В очерка пилотите разказват за себе си и изживяванията си във Формула 1. Както във всяко модно списание пък фотосесията е придружена с подробни обяснения чий дрехи носят. Описано е и каква козметика е използвана за подготовката на състезателите преди да бъдат заснети.
Норис публикува един от кадрите в социалните мрежи с репликата:
„Аз не съм само пилот, но ще се придържам към тази си роля, не се притеснявайте.“
I’m not just a driver, but I’m definitely sticking to it, don’t worry… @VanityFair pic.twitter.com/19Jb0fH5hG
— Lando Norris (@LandoNorris) March 14, 2022