Начало Избрани След съмненията за предните крила на Макларън и Мерцедес – има ли...

След съмненията за предните крила на Макларън и Мерцедес – има ли подозрения за задното крило на MCL38?

3174
0
Оскар Пиастри, Макларън F1
снимка: Макларън

След историята с предните крила на Макларън и Мерцедес новата тема за дискусия е задното крило на болидите на отбора от Уокинг. Повод за коментарите бе поведението на крилото, наблюдавано от камера на болида на Оскар Пиастри. Австралиецът спечели Гран при на Азербайджан, защитавайки се през голяма част от състезанието от Шарл Льоклер (Ферари).

Немското издание Ауто Мотор унд Шпорт посочва, че се вижда как целият елемент се наклонява леко назад в първата част на правата. Това обаче не се случва само при Макларън, макар че е най-изявено при MCL38. След това при определена скорост има огъване нагоре на долния ръб. Разстоянието спрямо основната плоскост става все по-голямо, което обаче също се наблюдава и при други болиди. Необичайното било огъване на външните ъгли нагоре, създаващо видимо разстояние. Това позволявало намаляване на челното съпротивление. Появи се дори определението „мини DRS“.

От уикенда в Белгия ФИА следи по-подробно предните крила на отборите във Формула 1. Ред Бул, Ферари и Уилямс имаха съмнения относно тези на Макларън и Мерцедес

От федерацията изрично оповестиха, че в момента предните крила на всички отбори отговарят на регламента. Федерацията заяви, че трудно може да се намери вариант на правилата, който да отговаря на всички възможни конструкции, които освен това са подложени на различни натоварвания.

„Малко вероятно е обаче трикът да работи на писти, изискващи по-високо аеропритискане и по-изправени крила. Инженерите не бива да допускат пилотът внезапно да загуби аеропритискане. За огъването са необходими дълги прави и висока максимална скорост“, пише Ауто Мотор унд Шпорт.

„Следващото състезание, където ще се използват крила за ниско аеропритискане, е Гран при на Лас Вегас в края на ноември. Съперниците и ФИА със сигурност ще наблюдават внимателно Макларън там. Интересно ще е дали федерацията ще намери за нужно да действа. В миналото подобни трикове са били забранявани, за да се избегне скъпа „надпревара във въоръжаването“ на отборите“, се казва още в материала.

Видео клиповете, които са широко споделяни в социалните мрежи, не са причина за започване на разследване от страна на ФИА. Представители на федерацията извършват проверки на болиди през всеки състезателен уикенд директно на пистата

По време на сезон организацията може да въведе техническа директива с нови изисквания за определени елементи. Промяна в правилата е възможна едва за следваща състезателна година. Кристиан Хорнер коментира в Баку, че Ред Бул може и да пробва подобно предно крило, след като ФИА намира вече използваните за легални. Малко вероятно е обаче това да се случи точно сега, тъй като екипът няма да експериментира с новости, докато не разреши вече съществуващите си проблеми с RB20. А ако са открити вратички в правилата, то се очаква те да бъдат затворени в правилника за 2026 г. Изискванията за шаситата трябва да бъдат публикувани официално в началото на 2025 г.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)