Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Слухове за размествания на пилоти се развихриха само месец след началото на...

Слухове за размествания на пилоти се развихриха само месец след началото на сезон 2022

7642
0
пилоти сезон 2022
снимка: Майкъл Потс

Месец след началото на сезон 2022 във Формула 1 пазарът на пилоти се оживи неимоверно. Обичайно така нареченият silly season се развихряше през лятото, но от години слухове се появяват значително по-рано. През настоящата състезателна година измина едва месец от първата надпревара и в падока вече упорито се говори кой би могъл да си тръгне и кой да заеме освободените кокпити. Най-обсъжданата тема е относно бъдещето на Люис Хамилтън, чийто отбор Мерцедес все още не може да се справи с проблемите с болидите F1 W13. В момента седемкратният световен шампион е категоричен, че няма да напуска екипа. Той коментира темата в Имола, но коментарите продължиха и след Гран при на Емилия Романя с оглед на лошото представяне там. Хамилтън засега се въздържа от конкретен коментар. Като индиректна забележка относно последните приказки по негов адрес бе възприет пост в Инстаграм, гласящ: „Работя по шедьовъра си. Аз ще реша кога е завършен.“

В центъра на слуховете извън Хамилтън и Мерцедес е основно Оскар Пиастри

Част от тях тръгнаха от един от близките до Фернандо Алонсо и Карлос Сайнц испански журналисти – Алберт Фабрегас, който коментира за предаващия F1 надпреварите в родината на двукратния световен шампион и състезателя на Ферари. Той сподели малко преди уикенда в Имола, че вече чува информация за разместване на пилоти.

„Името на напускащия пилот не ме изненадва, но онзи, който ще дойде на негово място… И ще размяна на състезатели между отбори“, заяви Фабрегас.

Предвид добрите му връзки със сънародниците му сред настоящите пилоти, имаше предположения дали става дума за Сайнц или Алонсо. Ситуацията с Карлос бързо бе разрешена, когато от Ферари обявиха, че са подписали нов, двегодишен договор с него. Остана въпросът с Алонсо.

Алонсо има договор до края на сезон 2022 с Алпин

Френският тим разполага с млад и перспективен състезател – Пиастри. 21-годишният австралиец спечели титлата във Формула 3 през 2020-та и във Формула 2 през 2021 г., но остана без титулярно място във Формула 1. Вместо това Гуаню Жу бе привлечен в Алфа Ромео с огромния си спонсорски пакет от близо 50 млн. долара. Пиастри е тест и развоен пилот в Алпин, където се стараят да му намират достатъчно работа, но така или иначе остава извън пистата. Отмар Шафнауер вече заяви, че му търсят място и ще продължат някъде до лятото.

Един от вариантите, които се смятат за възможни за Пиастри, е място в Уилямс. Информацията бе тиражирана от няколко журналисти от падока. Тя изглежда по-достоверна на фона на твърдението, че Алонсо ще подпише за още 2 сезона с Алпин.

„Чувствам се по-добре в сравнение с други (пилоти). Когато някой ме победи само с таланта си, когато вече не съм добър в стартирането, в подготвянето на болида, когато съотборникът ми е със секунда по-бърз от мен, може би ще вдигна ръка и ще кажа: „Време е да мисля за нещо друго““, заяви Алонсо в отговор на въпрос относно бъдещето си. „Но в момента чувствам точно обратното. И обичам състезанията.“

От тук възниква въпросът кой от пилотите на Уилямс би си тръгнал, за да освободи единия кокпит. Алекс Албон има протекцията на Ред Бул, а Николас Латифи носи значителни спонсорски средства

За Пиастри има още слухове. Единият го пращаше в Астън Мартин, където ситуацията със Себастиан Фетел не е ясна. Другият е за Хаас, където Мик Шумахер изведнъж може да се окаже застрашен.

Бъдещето на Фетел се обсъжда отпреди началото на сезон 2022. Той самият каза на Имола, че вероятно от следващите няколко седмици и месеци ще зависи какво ще прави по-нататък.

„Не съм под някакво напрежение да взема решение от днес за утре. Не мисля за живота след кариерата си в F1 всеки ден“, заяви още Фетел.

От Астън Мартин засега поне официално изразяват желание да задържат четирикратния световен шампион

Шефът на екипа Майк Крак каза, че отборът ще се постарае да му даде достатъчно добър автомобил, за да поддържа мотивацията му.

„От нас зависи да му дадем болид, с който той да може да се представи на ниво“, допълни Крак.

Друг отбор, в който може да настъпи промяна, макар и чак през 2024 г., е Макларън. Настоящите пилоти на тима са Ландо Норис и Даниел Рикиардо. В Уокинг обсъждали възможността Колтън Херта да заеме мястото на австралиеца. Зак Браун споделя желанието на Либърти Медия за американски пилот във Формула 1, а връзките на Херта с Макларън са много добри. Плановете за F1 отбор на Майкъл Андрети, чието протеже е 22-годишният син на бившия състезател Брайън Херта, не изглежда да вървят към осъществяване. При това положение желанието на Колтън да кара в Гран при може да стане реалност посредством Макларън, където пък Рикиардо все още има повече затруднения.

Ситуацията в Ред Бул също е интересна

Договорът на Серхио Перес е за една година – до края на 2022-ра. Това означава, че вторият кокпит в тима от Милтън Кийнс може да се освободи за догодина. Хелмут Марко заяви, че решение по въпроса за втория пилот ще бъде взето до лятната пауза.

„До тогава ще сме решили кой ще е съотборник на [Макс] Верстапен през 2023 г. Пиер [Гасли] има договор с нас до края на 2023 г., така че има още малко време. Както винаги в Ред Бул, въпросът опира до представянето“, заяви съветникът на Ред Бул, който днес навършва 79 години.

Марко допълни, че Перес вече е интегриран по-добре в отбора и разбира повече колата си.

Според наблюдатели по-добрият вариант е Перес да продължи да кара за Ред Бул.

„Ако Перес продължава да се представя на настоящото ниво, ще е лудост да бъде сменян“, заяви Кеес ван де Гринт, който е бивш инженер на Бриджстоун и сънародник на Верстапен. „Да, той е малко по-бавен от Макс – очевидният №1. Но Перес върши страхотна работа и заедно формират великолепен отбор.“