Начало Избрани Верстапен спечели квалификацията на Сузука, но ще бъде разследван от стюардите

Верстапен спечели квалификацията на Сузука, но ще бъде разследван от стюардите

3733
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели квалификацията на пистата Сузука. Пилотът на Ред Бул направи най-добрата обиколка за 1:29.304 мин. Втори на 0.010 сек. финишира Шарл Льоклер с Ферари. Трети на 0.057 сек. остана Карлос Сайнц с другия болид на Скудерията. Световният шампион е разследван от стюардите заради инцидент с Ландо Норис и има верояност да загуби полпозишъна.

Времето преди старта на квалификацията за Гран при на Япония отново бе близко до това в третата свободна тренировка. 19 градуса по Целзий бе температурата на въздуха, а тази на асфалта- 27. Влажността бе 57 %. Атмосферата по трибуните край пистата Сузука отново бе фантастична.

Латифи бе първият пилот на трасето в Q1. Канадецът бе следван от колегите си от Алфа Таури. В гаража на Шарл Льоклер механиците на Скудерията работиха интензивно върху пода на неговия болид. Цунода записа първата обиколка за 1:31.631, следван от Гасли. Състезателите на Мерцедес заложиха на средно твърди гуми в първите си излизания на пистата.

Норис подобри времето на Цунода, преди да бъде изместен от Перес и Верстапен. Сайнц и Льоклер дадоха второ и трето време и разделиха двете коли на Ред Бул. Ръсел и Хамилтън заемаха позиции извън челната десетка, тъй като записаха времена с гуми медиум. Гасли пък се оплака от проблеми със спирачките на неговия автомобил. Днес бе потвърдено, че французина ще се състезава за Алпин от 2023 г. Цунода също не бе доволен от баланса и спирането на своя автомобил.

За момента в зоната на изпадващите се намираха Жу, Магнусен, Фетел, Латифи и Албон. Пилотът от тайландски произход загуби най-добрата си обиколка заради излизане с четирите гуми извън очертанията на трасето. Същевременно Алонсо заемаше четвъртото място, следван от Перес и Ръсел.

В края на първия сегмент от квалификацията имаше редица размествания заради еволюцията на пистата Сузука. Цунода успя да прескочи Q1, както и Ботас и Фетел. В зоната на изпадащите завършиха Албон, Гасли, Магнусен, Строл и Латифи. Французинът бе ядосан от поведението и спирачките на неговия болид.

В Q2 Сайнц и Льоклер първи излязоха на пистата Сузука с използвани меки гуми. Испанецът оглави класирането с време за 1:30.44 мин. и изпревари с 42 хилядни Льоклер. Перес и Верстапен също използваха карани меки смеси на Пирели. Световният шампион изпревари с 98 хилядни Сайнц и зае първото място. Четвърти бе Окон, следван от Рикиардо, Хамилтън, Алонсо, Перес, Ръсел и Ботас.


Перес поведе колоната от автомобили в последните минути на Q2. В бокса останаха състезателите на Ферари и Верстапен. След последните опити Перес излезе начело, а Окон даде трето време. Фетел бе шести, а Алонсо даде второ време. Льоклер остана девети, но продължи напред.

В крайна сметка под чертата останаха Рикиардо, Ботас, Цунода, Жу и Шумахер. Германецът най-вероятно ще бъде разследван от стюардите на пистата Сузука заради опасни движения на трасето и блокиране на японския си съперник.

Всички състезатели веднага напуснаха боксовете на своите екипи. Верстапен бе пуснат опасно от механите на Ред Бул и бе близо до контакт с Льоклер. Въпреки това световният шампион записа най-бързата обиколка за 1:29.304 минути, но бе близо до удар с Ландо Норис. Състезателят на Макларън трябваше да мине през зоната за сигурност, за да избегне удар със своя съперник. Ситуацията между двамата ще бъде разследвана след края на квалификацията на пистата Сузука.

До края на квалификацията в Сузука Льоклер се движеше с рекордни първи два сектора, но допусна грешка в самия край на обиколката си и остана втори. Трети се класиран Сайнц с втората кола на Ферари. Четвъртото място бе заето от Перес. Зад мексиканеца се наредиха Окон, Хамилтън, Алонсо, Ръсел, Фетел и Норис.