Ролята на пилотите в развитието на автомобилите във Формула 1 и превръщането на една кола в успешна се преувеличава, смята Джордж Ръсел.
„Във всяко едно състезание, всеки път, когато излизаме на писта, даваме обратна информация на екипа си. Казваме какво ни е необходимо от автомобила, какво трябва да се подобри. Правим сесии и на симулатора, който е изключително полезен инструмент за развитието на тези автомобили. Аз лично се старая да изкарвам там колкото мога повече време, за да помагам за това. Но в крайна сметка нещата опират до умните и интелигентни конструктори, до инженерите ни. Те трябва да създадат нещата, които заедно с Люис [Хамилтън] и инженерите на писта сме посочили и споделили, че са необходими“, коментира Ръсел.
„Според мен възприятието, че пилотите са ключов инструмент в развитието на колите, в това една кола да е силна или не, не е съвсем точно. В това отношение инженерите, аеридинамиците като че ли не получават достатъчно признание, защото те са брилянтните умове, които вършат цялата работа“, каза още Ръсел
Checking in. 😄 @Circuitcat_cat pic.twitter.com/bOTvmtpNk3
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 1, 2023
Съотборникът му Люис Хамилтън пък говори за новостите, които Мерцедес въведе по време на уикенда за Гран при на Монако. Отборът очаква да получи в Испания по-ясна представа дали поведението на F1 W14 е подобрено с тези компоненти.
„Заедно с Джордж постоянно водим с екипа разговори от година насам, които звучат така: „Защо колата ни не изглежда по този начин, а по друг? Опитали ли сме това?““
„Сега болидът ни е с по-широки кутии за радиаторите, които са повече в посока концепцията на Ред Бул. Не съм взел аз това решение. От момента, в който стъпихме на писта в началото на годината, беше ясно, че колата на практика е идентична с миналогодишната без подскачането. Характеристиките бяха изключително близки. Отбелязахме къде сме, какво сме сбъркали и сега малко по малко работим. Опитваме се да се върнем към челото. За съжаление този процес просто е дълъг“, обясни Хамилтън.
„Имаше около секунда в делта времената в състезателно темпо например. Не сме я наваксали с тази стъпка, но е стъпка в правилната посока. Миналия уикенд се почувствах малко по-уверен в колата. Надявам се тук да е същото и дори усещането да е по-добро, тъй като има много средно- и високоскоростни завои. Надявам се поведението да е по-добро и може би да имаме възможност да следваме други коли по-отблизо.“
Хамилтън допълни, че наистина не знае какво да очаква, тъй като и другите екипи имат новости в Испания.
Each track has its own unique characteristics; from the layout to the weather, tarmac and kerbs. 👀
Sometimes these characteristics can change – like the removal of the chicane in Barcelona. Here’s how we factor these alterations into our pre-race preparations. 👊
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 1, 2023