Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Стела: Ред Бул нямаше предимство с гумите на пистата в Австралия

Стела: Ред Бул нямаше предимство с гумите на пистата в Австралия

1775
0
Ред Бул и Макларън
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Андреа Стела изказа мнението си относно Гран при на Австралия. Шефът на Макларън вярва, че Ред Бул е „нямал предимство с гумите на пистата в Мелбърн“ в сравнение с първите два старта за сезона.

Ред Бул записа едно слабо състезание в Австралия. Отборът от Милтън Кийнс загуби Макс Верстапен в ранната фаза на борбата заради повреда в спирачките. Така трикратният световен шампион записа първото си отпадане от състезанието в Албърт парк през 2022 г.

Другият пилот на Ред Бул Серхио Перес финишира пети. Опитният мексиканец нямаше отговор на темпото на болидите на Ферари и Макларън.

Макларън също показа много добра скорост в Австралия. Отборът от Уокинг използва разделени стратегии и отбори заповеди в надпреварата на пистата Албърт парк. В крайна сметка Ландо Норис финишира трети, а Оскар Пиастри- четвърти. Така британският отбор записа най-силния си резултат за годината.

Шефът на Макларън Андреа Стела направи анализ на състезанието в Мелбърн. Италианският инженер бе категоричен, че от Ред Бул не са разполагали с едно от основните си предимства през последните години- работата с гумите. Именно благодарение на това Верстапен и Перес бяха далеч пред всички останали в Сахир и Джеда.

„В Бахрейн Ред Бул беше единственият автомобил, който използваше отлично меките гуми. Но в Бахрейн нямаше никакъв грейнинг. Няма как да се получи грейнинг, защото на това нямаш достатъчно сцепление, за да натоварваш гумите и да натоварваш гумата до степен, в която тя да генерира грейнинг“, каза Стела.

„Пистата в [Австралия ] е напълно различна в сравнение с Бахрейн. Но все пак бих казал, че не е лесно да се овладее този въпрос от инженерна гледна точка и да се каже: „О, много е ясно какво трябва да направим по автомобила, за да е добър в Бахрейн и за да е добре тук.“ Това изобщо не е просто“, продължи шефът на Макларън.  „В противен случай всички щяха да са на добро място. Това е наистина трудно.“

„Смятам, че дори [във финалната тренировка], когато Верстапен се опита да направи дълга серия с обиколки- те не бяха толкова силни. Погледнахме гумите му в края на серията и те бяха доста износени за около 10-15 обиколки.“

Стела също така смята, че има голяма вероятност поведението на гумите да се е променило, ако условията в Албърт парк са били малко по-различни

„Ред Бул нямаше предимство с гумите на пистата в Австралия. Това беше трасе, на което смесите бяха много меки и образуваха грейнинг. Затова те не успяха да се използват своето преимущество“, обясни шефът на Макларън.

„Може да се окаже, че отиваме на подобна писта и нещата всъщност да са малко по-различни. Това е един от проблемите, които бихте нарекли нелинейни. Променете малко малко условията и решението ще бъде различно. Това нещо обикновено се случва с гумите“, завърши Андреа Стела.