Щетите по болида на Серхио Перес след катастрофата в началото на Гран при на Монако били на стойност $2-$3 млн. според Хелмут Марко. Австрийският съветник на Ред Бул коментира за Скай Спортс Германия, че това ще има сериозен ефект, защото отборите във Формула 1 работят с ограничени бюджети. Всяка година те подават финансови доклади към ФИА, където проверяват дали някой екип не е надвишил границата. Ред Бул имаше нарушение за 2021 г., за което получи наказание глоба и намаляване на времето за работа в аеродинамичния тунел.
„Изненадах се колко лесно стюардите отписаха този инцидент, но за съжаление това са решения, върху които на практика нямаш влияние. Но от една страна беше опасността от удара, а от друга – щетите по автомобила“, заяви Марко
„А те възлизат на 2-3 милиона и това има огромно влияние при наличието на бюджетен лимит“, допълни 81-годишният австриец
View this post on Instagram
Въпросът за щетите при инцидент, непредизвикан от даден пилот, не се повдига за първи път. През сезон 2021 в началото на Гран при на Унгария например Валтери Ботас предизвика сериозно меле. Удари Ландо Норис, който отнесе Макс Верстапен, а в хаоса отпаднаха още Серхио Перес и Шарл Льоклер. Ботас бе наказан за ситуацията, а тогавашният шеф на Ферари Матия Биното коментира, че има вариант пилотите да внимават повече при стартиране.
„Ако виновният пилот или отборът му поне платят на другите екипи щетите и поправката, това ще накара състезателите да са по-отговорни“, обясни идеята си Биното.
Кристиан Хорнер пък каза тогава, че при подобни случаи би трябвало да се правят изключения по отношение ограничението на бюджета. Той имаше предвид поправките да бъдат извадени от лимита. На тези коментари Гюнтер Щайнер, тогава шеф на Хаас, контрира, че разходите заради катастрофи трябва да са перо в бюджета по принцип.
„Катастрофите просто са част от надпреварите. Ако изведнъж има по-малко инциденти, ще сваляме ли (ограниченията) пак надолу? Ще напасваме ли според това кой колко инцидент е претърпял?“, риторично попита Щайнер.
След тазгодишната Гран при на Монако пък Хорнер изрази изненада също като Перес от това, че инцидентът не бе разгледан от стюардите.
„За мен бе изненадващо, че не разследваха ситуацията, защото бе тежък инцидент. Кевин [Магнусен] бе стъпил върху онази част от пистата, която единствено и само се стеснява. По принцип се очаква да отстъпи в подобна ситуация. Той съсипа състезанието не само на Чеко, но и на собствения си съотборник. Това не е особено умно“, каза Хорнер
Въпросът защо стюардите не разследваха тази катастрофа бе обсъждан и в падока на фона на факта, че го сториха за случилото се между пилотите на Алпин Естебан Окон и Пиер Гасли. Окон получи и наказание. И двете ситуации бяха в първата обиколка на състезанието. По принцип рейс контролът твърди, че се проявява по-широко разбиране към инциденти в първи тур на състезание. В Монте Карло обаче нямаше дори разяснение защо едната катастрофа бе разгледана, а другата не.