Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Възможни стратегии, налични гуми и коментари за Гран при на Австрия

Възможни стратегии, налични гуми и коментари за Гран при на Австрия

1417
0
снимка: Алфа Ромео

Гран при на Австрия е първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2020 г. Първенството се забави с повече от три месеца заради пандемията от коронавируса.

Валтери Ботас (Мерцедес) спечели първата позиция на пистата Ред Бул Ринг

Съотборникът му Люис Хамилтън записа второ време, но бе разследван за игнориране на жълти знамена и излизане извън ограниченията в 10-ти завой. По първото нарушение бе установено, че едновременно са му били показани предупредителни флагове и зелен светлинен сигнал, така че нямаше по-нататъшни действия. Второто бе потвърдено, но анулираното време не повлия на класирането му.

Трети на стартовата решетка е Макс Верстапен (Ред Бул), който единствен заложи на стратегия да стартира с гуми медиум. До него на втора редица с най-добрия квалификационен резултат в кариерата си е Ландо Норис (Макларън).

Ферари изостана значително в сесията за разпределение местата на грида

Себастиан Фетел не се класира в Q3, което го изненада. Шарл Льоклер пък каза, че представянето на Скудерията не е дори близо до очакванията на тима.

Според Пирели най-бързата стратегия за Гран при на Австрия е с 1 питстоп. Предвижданията на доставчика на гуми сочат старт със софт, серия от 24 до 28 обиколки и смяна с хард до финала. Надпреварата е 71 обиколки. При потегляне с медиум първият стинт е 27-32 тура и отново хард до карирания флаг.

Вариант е и старт със софт за 30-34 обиколки и медиум до финала. Стратегията с две спирания в бокса е по-бавна. При нея има два стинта със софт от 16-18 тура и медиум или хард до края на състезанието.

„Полпозишънът на Ботас е нов рекорд на пистата Ред Бул Ринг. Като се има предвид, че гумите са същите като през 2019 г., това подчертава колко са еволюирали автомобилите. Най-интересният момент в квалификацията бе решението на Верстапен за различна стратегия. Това ще му позволи по-голяма гъвкавост и може би по-дълга серия след старта и може да се окаже решаващо за изхода от надпреварата. Очаквано разликите са малки на това толкова късо трасе“, каза спортният директор на Пирели Марио Изола.