Тийм мениджърът на Сузуки в MotoGP Давиде Бривио обяви, че японският производител ще вземе решение за сателитен екип в кралския клас до края на април следващата година.
Сузуки и Априлия са единствените марки в шампионата, които нямат клиентски отбори. В същото време Бривио многократно е изразявал желание за създаване на такъв през последните няколко години. Според него наличието на четирима пилоти ще помогне за събирането на повече данни за качественото развитие на мотоциклета GSX-RR. През тази година Сузуки стана първия производител от модерната ера на MotoGP, който печели титлата без да разполага със сателитен мотор. Според Давиде Бривио най-ранната възможност ще бъде през 2022.
„Говорихме много за създаване на такъв екип. От определена гледна точка може да си помисли, че това не е необходимо, защото спечелихме две титли през този сезон. Но нашите инженери не са съгласни с това, защото не получватат достатъчно количество данни по време на уикендите. Трябва да получим възможно повече информация за представянето на машината и в този случай двама състезатели не стигат, особено при променливи метеорологични условия“, сподели Бривио.
„Главната ни цел е да имаме сателитен отбор през сезон 2022. Затова е важно да вземем решение най-късно през април. Така ще имаме достатъчно време да се организираме“, допълни мениджърът на Сузуки.
През този сезон марката спечели първа титла при пилотите от 20 години благодарение на Жоан Мир. В същото време неговият съотборник Алекс Ринс завърши на трета позиция в шампионата. Японците триумфираха и в класирането при отборите, но бяха победени от Дукати и Ямаха в битката при конструкторите. Една от възможностите пред тях е да работят с Грезини Рейсинг, който обявиха, че ще прекратят партньорството си с Априлия след края на 2021.
First and third in the MotoGP World Championship 2020 💙🥇🥉💙@MotoGP #SUZUKing @JoanMirOfficial @Rins42 #M1R #100YearsChampions pic.twitter.com/Yazj7QuzfJ
— Team Suzuki Ecstar (@suzukimotogp) November 23, 2020