Начало Автомобили Атлетът MINI John Cooper Works Clubman ALL4 – тест драйв

Атлетът MINI John Cooper Works Clubman ALL4 – тест драйв

153
0

Това е най-голямото MINI в историята на британската марка. Носи дългото име MINI John Cooper Works Clubman ALL4 и върхов атлет в гамата. За по-кратко ще го наричаме JCW Clubman и веднага уточняваме, че над 600 км, изминати с тази кола са си истинско приключение.

MINI JCW Clubman веднага впечатлява, като нарушава кварталната тишина с гъгнещия шум на спортната изпускателна система, дори при ниски обороти. Нашата цел обаче не е да се фукаме из махалата, а да вървим към Дряново, където започва рали-спринт шампионата на България. Още на магистралата колата си показва рогцата, когато някой фукльо с голяма лимузина се опита да се „озъби“. Просто подавам газ, колата изревава и полита, а нейните 231 кончета се впускат в бесен галоп и след около километър забравям за натрапника, а скоростомерът… Няма да пиша колко показва. Колата е бърза, много бърза и има страхотно предимство, особено при изпреварване.

Пътуваме удобно и е широко, въпреки че уж е от семейството на малките автомобили. Вътре сме двама и то не от най-слабичките, но не се чувстваме притеснени. Колата е най-новото поколение на моделното семейство на John Cooper Works в компактния премиум сегмент. Размерите са: дължина 4253 мм, широчина 1800 мм, височина 1441 мм, междуосие 2670 мм. По отношение на външните и вътрешните си размери, новото MINI  JCW Clubman, предлага ненадминат пространствен комфорт, който го прави удобен за всекидневието в града и за дълги пътувания. Това са пет пълноценни места за седене, багажник с вместимост 360 л и 1250 л при сгънати седалки, серийно безконтактно отваряне на Split Doors. Невероятна видимост има към комбинирания уред на кормилната колона, кръглият, типичен за марката централен дисплей, кожен волан John Cooper Works и др.

Всичко в тази кола е направено да утоли жаждата на водача за скорост, бързина, ускорение и да покрие страстта му към моторните спортове. Автомобилът е типичен представител на моделното семейство на John Cooper Works. Той има прецизно съгласуван цялостен пакет – от задвижването, окачването, аеродинамично оптимизирания екстериор и спортната атмосфера в кокпита. Какво ти остава само, ли? Ами да даваш газ и да се наслаждаваш на екстремното шофиране!

В Дряново  JCW Clubman  става обект на погледите и коментарите на пилотите. Някои одобряват визията, звука, мощността други – не. Със сигурност обаче под капака на JCW Clubman са скрити повече кончета от половината бегачки на плаца. Не им отстъпва, защото автомобилът е разработените на базата на опита от моторните спортове задвижване и окачване. Освен това има серийната система за двойно задвижване ALL4. Само че за разлика от състезателни коли, в нея няма ролкейдж, а гъвкав луксозен интериор, климатична инсталация, навигация и още куп серийни благинки като LED фарове, MINI Driving Modes, Park Distance Control, радио MINI Visual Boost, мултифункционален волан и автопилот със спирачна функция. Всъщност JCW Clubman си прилича с бегачките по твърдото окачване. То „отговаря недотам приветливо“ на всяка неравност, а на дупките направо разтриса колата. Но пък точно това окачане държи стабилно JCW Clubman в завоите, сякаш колата е залепнала. За това допринасят и гумите, обути на 18-инчовите John Cooper Works алуминиеви джанти Black Grip Spoke,,

При задвижването на JCW Clubman е постигната уникална комбинация между разработения за актуалните модели на John Cooper Works двулитров бензинов двигател (обем 1998 куб. см) и най-новото поколение на двойното задвижване ALL4. Вече казахме, че 4-цилиндровия мотор с технология MINI TwinPower Turbo има мощност 170 кВт или 231 к.с при 5000 – 6 000 об/мин. Мощността на мотора е повишена с 29 кВт или 39 к.с. спрямо MINI Cooper S Clubman. Максималният въртящ момент е 350 Нм при 1450 – 4500 об/мин. Нов вариант има и системата ALL4, която е с оптимизирано тегло и ефективност, и има електрохидравлично управление. Тъкмо това задвижване на прави автомобила още по-накъсан и злобен, но и неподатлив към капризи при по-екстремно каране. Автоматичната осемстепенна трансмисия Steptronic Sport е със спортни настройки и няма проблеми при подаването на мощността към четирите колела за оптимално сцепление, както и за ускорението от 0 до 100 км/ч за 6,3 сек.

При тези уникални динамични характеристики и автоматичната скоростна кутия, данните за разхода на гориво – 8,4 л на градско, 5,8 л на извънградско и комбинирано 6,8 звучат някак нереално. Но гарантирам, че са близки, особено при комбинирания разход, който за цялото пътуване бе с литър повече от обявеното или 7,8 л на 100 км. Нивото на СО2 емисии е доста прилично – 154 г/км. 

Тъй като стана дума за системи и електронни помощници, то не можем да не споменем и серийните динамичен контрол на стабилността DSC, динамичен контрол на сцеплението DTC,  електронен блокаж на диференциала EDLC, Performance Control и динамичен контрол на амортисьорите и др.