Начало Рали Тимът на ADAC Опел Рали Джуниър със сензационен старт в ERC

Тимът на ADAC Опел Рали Джуниър със сензационен старт в ERC

48
0

Тимът на ADAC Опел Рали Джуниър направи сензационен старт в категорията си в европейския рали шампионат (ERC). В първата им надпревара като пилоти на Опел Емил Берквист и навигаторът му Йоаким Сьоберг победиха в първото си състезание – рали Лиепайа в Латвия – с АДАМ R2. След 11 изключително предизвикателни етапа двамата шведи изпревариха с половин минута норвежеца Стийв Рокланд и латвиеца Ралфс Сирмацис (и двамата с Пежо 208 R2) и заеха лидерската позиция в ERC Джуниър. Те заеха и впечатляващото шесто място в общото класиране в конкуренция с много по-мощни коли със задвижване на четирите колела.

С три последователни най-добри етапни времена Берквист/Сьоберг направиха ясна демонстрация на намеренията си още от самото начало на състезанието и положиха основите за своя триумф, който никой от експертите не очакваше да се случи по подобен начин. „Нямам думи,“ заяви развълнуван Берквист. „Разбира се, че знаехме колко фантастичен рали автомобил е Опел АДАМ R2 и стартирахме състезанието с много увереност във възможностите си. Но освен това знаехме и колко ожесточена е конкуренцията във ERC Джуниър. Пилотските умения тук са на изключително високо ниво. А и условията бях изключително тежки – сняг, дъжд, мъгла и напоен с вода макадан. Затова съм толкова щастлив, че Йок и аз докарахме автомобила до финиша без никакви сериозни грешки. Моите благодарности на целия екип, работил перфектно по време на ралито и за подготовката му. Нямам търпение за участие във следващите състезания с АДАМ R2!”

Мариян Грийбел и неговият навигатор Щефан Клеменс във втория състезателен АДАМ R2 нямаха този късмет в Латвия. Екипът бе с добро темпо във втория етап, движейки се на девето място, когато дойде неочакваният край на състезанието край брега на латвийската част на Балтийско море. „Малка грешка с големи последствия,” отбеляза огорчено Грийбел. „Когато автомобилът се движеше прецизно по трасето, сцеплението на гумите с шипове беше добро. Но само няколко сантиметра извън идеалната линия, то напълно се загубваше. Именно такова нещо ни се случи в един бърз десен завой. Излязохме извън пътя и се забихме в канавката, което само по себе си не трябваше да е проблем. За съжаление посрещнахме едно възвишение от напречен път челно, автомобилът се повдигна и се преобърна.”

Заради факта, че инцидентът се случи на около сто километра от Лиепайа, бяха необходими часове повреденият ADAM R2 да стигне до сервизната зона. Там екипът воден от техническия директор на Опел Моторспорт Дитмар Метрих реши да не прави опити за ремонтиране на автомобила на място.

Изключително предизвикателните условия взеха своето и при двата клиентски отбора на Opel при старта на Европейския шампионат. Полякът Алекс Завада и френската му навигаторка Кати Дерусо постигнаха най-доброто време в шестия етап когато се подхлъзнаха в канавка и трябваше да прекратят състезанието. Германецът Юлиус Танерт и навигаторката му Дженифър Тийлен имаха лош късмет, загубвайки едно от колелата си във втория етап, при това без намесата на външни фактори. За да продължат по допълнителните тестови километри на макадам и сняг, Танерт/Тийлен се движиха и във втория рали ден и поне стигнаха до финала в Лиепайа.