Цялата нова гама Harley-Davidson, включително два нови Dark Custom модела бяха представени пред медии и фенове в София. На практика у нас е цялата нова моделна линия за 2016 г. с подобрения в характеристиките и стила, тъй като официалния вносител на марката представи още машини, сред които най-мощният крузър в историята на компанията.
Безспорно 4-те най-важни модела бяха пред шоурума на Harley-Davidson, като новите Iron 883 и Forty-Eight Dark Custom доказват бунтарския дух на миналото, но вече с актуален модерен дизайн. Новият Iron 883 е направен умишлено с по-груби ръбове, модерен дизайн, вдъхновен от моторите стил бобър. Подновено е изцяло предното регулируемо окачване, по-леките алуминиево-магнезиеви джанти, а седалката също е нова, като увеличава комфорта и прави карането по-леко. Forty-Eight пък направо плаши с по-голямата предна гума и новите си джанти, масивна предна част и вилки 49 мм. Седалката и задното окачване също са променени. Детайлите с ретростил и перфектното съотношение между черно и хром, дава на мотора визуално присъствие. Градският малък Street 750 също има нова спирачна система.
Нови са и лимитираните модели круизъри от серията S. Те са Fatboy S и Softail Slim S. Те комбинират възможностите на внушителния двигател Screamin Eagle Jwin Cam 110 с обем 19801 куб. см и изключителен стил и изпълнение. Двата модела са с впечатляващи задни гуми, но това е типично за такива мощни мотори. Двата модела с лимитирано производство съчетават стил, мрачен привкус и заплашителен вид. Е, какво друго да се очаква от такива зверове. Softail Slim S е наличен с нов цвят Olive Gold Denim, койтжо е вдъхновен от военните, които всъщност слагат началото на бобърите.
Електронният круиз контрол е наличен вече във всички Softail модели, което се случва за първи път в историята на Harley-Davidson. Удобството е в управлението на газта и това е стандартно оборудване на моделите за 2016 г. – Heritage Softail Classic, Softail De Luxe, Fatboy S и Softail Slim S. За всички други модели Softail е допълнителен аксесоар.
В туринг-мотоциклетите на Harley-Davidson двигателите High Output Twin Cam 103 са налични във всички мотоциклети от модела Softail, като това е широка гама от най-мощни круизъри в историята на Harley-Davidson.
Не на последно място за отбелязване е, че проектът RUSHMORE’s touring revolution се разширява със завръщането на мотоциклета Road Glide Ultra. Този мотоциклет отсъства две години от линията туринг на марката. Времето не е губено напразно, тъй като моторът вече е с по-добър стил, изключителна аеродинамика, аоптимизирана пътна ергономичност за водача и пътника. Задвижващата система Twin-Cooled High Output Twin Cam 103 има по-добра производителност. Така машината оправдава очакванията на най-взискателните мотористи.
Всички модели за 2016 г. от серията Sportster имат изцяло ново предно и задно окачване, подобрени седалки, с които се подобрява комфорта и контрола на ездача. Седалките са с нов дизайн и първокласни материали. Подобреното окачване съчетава амортисьори с нови предни патронни вилки. Амортисьорите са напомпани с азот и са по-устойчиви. Те са с вътрешен клапан и 36 мм бутала с висококачествено масло, което дава по-добра компресия и контрол на вибрациите. Те реагират и на най-малките неравности, като не прекъсват контакта на гумите с повърхността на пътя. Пружините за натоварване се регулиран с резбован лагер и гаечен ключ, който се намира под седалката. Вилки са настроени да обират неравностите, като са с пружини и така разширяват обхвата на окачването. Това помага и при рязко спиране, като вилките намаляват натиска на гумата.