Начало WRC News Танак очаква Хюндай да се бори за титлата

Танак очаква Хюндай да се бори за титлата

486
0
От Танак
От Танак; снимка: Хюндай

Oт Танак очаква Хюндай се бори за титлата през сезон 2022 в Световния рали шампионат (WRC). Въпреки късния старт на разработването на новия автомобил, естонецът е уверен в шансовете си да спечели втора световна титла. 

Шампионът от 2019 претърпя голямо разочарование миналата година. Танак имаше повече етапни победи от който и да е друг пилот, но изпусна няколко сигурни победи поради проблеми с надеждността на своя Хюндай. Oт записа само един успех в края на месец февруари. Тогава той триумфира в рали Арктик Финландия.

Естонският състезател пропусна финала на сезон 2021 в Монца заради лични причини. Той няма търпение да започне новата кампания във WRC, която ще бъде дебютна за новите хибридни коли по правилата Rally1. 

Въпреки че Хюндай бяха последната марка, която се ангажира с правилата за 2022, бившият световен шампион е впечатлен от работата, която е свършена върху създаването и разработването на изцяло новия модел i20. Очаква се южнокорейците да се сериозен претендент за победата в предстоящото рали Монте Карло.

Тестовете на колата започнаха в края на ноември миналата година. Отборът все още няма главен ръководител след като Андреа Адамо напусна Хюндай Моторспорт преди един месец.

„Последните две години не бяха успешни. Това е добър шанс да работя с момчетата и да направим една наистина добра кола’, сподели Танак, който завърши на пета позиция в класирането за 2021.

„Дори да започнахме развитието малко по-късно, всички в екипа работят много усилено да запишем успех. Сигурен съм, че можем да се борим здраво през тази година“.

„Наистина нямам представа каква ще бъде разликата спрямо М-Спорт и Тойота. Ситуацията в момента е много неясна. Това е голямо предизвикателство за всички“.

„Фокусирахме се върху собствената ни работа и докато сме доволни от това, което направихме. Ако продължим да работим и се опитваме да постигнем целите си съм сигурен, че можем да сме много силни. Колата бавно пристига. Потенциалът е налице и разполагаме с добър пакет. Трябва да разберем къде е прозорецът за този автомобил и как работи“, обясни пилотът на Хюндай.

Хюндай, заедно с Тойота и М-Спорт за изправени пред пътешествие е неизвестното. Условията в предстоящото рали Монте Карло са много променливи. Това поставя под въпрос надеждността и скоростта на новите хибридни автомобили по асфалтовите пътища около Княжеството.

Благодарение на новите правила колите ще се движат със значително по-малко въздух, намален ход на окачването и без централен диференциал. Според Танак надеждността ще бъде най-важна в рали Монте Карло.

„За началото на година надеждността ще бъде от решаващо значение. В началото се нуждаем от добър пробег и точки. Със сигурност надеждността е по-голям приоритет от производителността. Нека да видим какво ще се случи“.

Освен Танак, отборът продължава да разчита и на Тиери Нювил. Третата кола ще се дели от Оливър Солберг и Дани Сордо, който слага край на своята кариера след финала на тазгодишния сезон.