Начало WRC News Танак поведе след финала на предпоследния ден на рали Швеция

Танак поведе след финала на предпоследния ден на рали Швеция

469
0
От Танак, М-Спорт Форд
От Танак, снимка М-Спорт Форд

От Танак поведе след финала на предпоследния ден на рали Швеция, втори кръг от сезон 2023 в WRC. Пилотът на М-Спорт Форд има преднина от 8.6 сек. спрямо досегашния лидер Крейг Брийн с Хюндай. Трети е съотборникът на Брийн Тиери Нювил, който изостава с 23.7 сек. от Танак.

Танак и Брийн си разменяха водачеството в най-дългия ден на рали Швеция. Ирландецът все още имаше съвсем крехък аванс спрямо своя съперник преди обедната почивка.

Следобед като заснежените пътища в Швеция ставаха все по-разкаляни и трудни за каране. Това позволи на Танак да наваксва изоставането си от съперника си от Брийн. Естонецът изоставаше само с 0.5 сек. спрямо прекия си съперник преди началото на 14-тия етап, който се бореше заради проблеми с гумите на Пирели.

Танак се представи отлично в нощните отсечки. Според последните данни той започна да се откъсва с повече от 10 сек. спрямо Брийн. Пилотът на М-Спорт Форд обаче имаше почти идентични проблеми с гумите като тези на Брийн. Въпреки всичко той това успя да подобри времето на ирландеца с 2.8 сек.

Танак отново беше по-бърз в последния днешен етап на рали Швеция. Същевременно Брийн се оплака от мистериозен технически проблем в последното минаване в Умео. Пилотът на Хюндай изостава с 8.6 от своя съперник преди утрешния финален ден в снежната надпревара.

„Беше труден ден. Бяхме планирали всичко за последните два етапа. Искахме да запазим гумите и да спечелим време до там – но след това ги загубихме и трябваше да направим последния етап без шипове на едната гума. Това никога не е удобно. Нека първо да стигнем до финала“, сподели Танак.

Брийн от своя страна каза, че няма да се предаде и ще натиска максимално  до последния специален етап.

За съжаление през целия следобед имахме проблем, което е малко жалко, ако трябва да съм честен с вас“, каза Брийн.

„Опитахме се да направим най-доброто, което можехме. Трудно е когато не можех да направя това, което исках с автомобила. Въпреки всичко няма да се откажа“, добави пилотът на Хюндай.

Междувременно Есапека Лапи пропадна назад в класирането. Състезателят на Хюндай изпусна своята кола на 13-тата отсечка се заби в снежна преспа.

Проблемите на Лапи позволиха на Нювил да заеме третото място. Белгиецът имаше по-добър ден и успя да покаже по-добри темпо със своя Хюндай i20 N Rally1.

„Най-важната разлика днес беше позицията ни на пътя. Успяхме да покажем скоростта си откакто получихме по-добро сцепление. Липсата на тестове преди състезанието вероятно не помогна вчера, но въпреки всичко направихме няколко промени в настройките“, каза Нювил.

Четвъртото място е заето от Кале Рованпера. Пилотът на Тойота води оспорвана битка с Нювил за третото място в рали Швеция. Световният шампион имаше завъртане в 13-тия етап. За щастие той успя бързо да се върне на трасето и да продължи напред.

Зад Рованпера е Елфин Еванс. Британецът продължаваше да няма достатъчно увереност в своята Тойота Ярис Rally1 и се удари в снежна преспа в отсечка №12. В момента Еванс изостана с 57.7 спрямо Танак.

Шести е Пиер-Луи Лубе. Пилотът на М-Спорт Форд имаше по-добър ден в сравнение с вчера. Французинът изостава с повече от 2 мин. от времето на Танак. Топ 10 допълват състезателите от WRC2 Оливър Солберг (Шкода), Оле Кристиан Вийби (Фолксваген), Сами Паджари (Шкода) и Николай Грязин (Шкода). Лапи заема 11-то място, докато частният пилот Лоренцо Бертели (Тойота) е 15-ти.