От Танак спечели първото състезание от световния рали шампионат след почти половингодишното прекъсване на първенството заради пандемията от коронавирус – домашния за него старт в Естония. Пилотът на Хюндай контролира темпото в почти цялата надпревара с малък проблем в последния ден. Това бе първи успех за него през 2020 г. Танак е четвъртият победител в четири ралита този сезон. Досега Тиери Нювил бе пръв в Монте Карло, Елфин Еванс спечели Швеция, а Себастиен Ожие – в Мексико.
Сутринта в неделя надпреварата приключи предсрочно за Такамото Кацута и Пиер-Луи Лубе. Японският пилот падна в канавка и се преобърна два пъти през покрив, екипажът бе невредим, но не можеше да продължи. Френският състезател спря след удар в камък на пътя с повреда в своя i20 Coupe WRC.
#WRC – Highlights from the Sunday morning stages of the @OfficialWRC Championship #RallyEstonia 🇪🇪 ⬇️ pic.twitter.com/Vs7l7C1Xke
— FIA (@fia) September 6, 2020
В предпоследната отсечка (SS16 Каагвере 2) Танак се удари и разби задна дясна част на своя Хюндай
Колата отскочи в коловозите и едва не излетя в дърветата отстрани на трасето. Танак все пак овладя автомобила, успя да продължи и завърши отсечката, запазвайки лидерската си позиция. Той преодоля пауърстейджа с трето време.
„Ралито бе предизвикателство, маршрутът бе доста труден. Решихме просто да докараме колата до финала без агресивни атаки. Щастлив съм, че взех първа победа с Хюндай. През изминалите месеци аз всъщност си бях у дома, на дивана, момчетата в тима се трудиха упорито и са свършили великолепна работа“, заяви Танак.
#WRC 🏆 VICTORY 🏆 Local heroes @OttTanak & Martin win @RallyEstonia – their home event – the first victory for the Estonians in the Hyundai i20 Coupe WRC! What a performance! 🥇🤩💪 #GameOn #HMSGOfficial pic.twitter.com/DR3gA05e61
— hmsgofficial (@HMSGOfficial) September 6, 2020
Последната отсечка бе спечелена от Кале Рованпера. 19-годишният пилот на Тойота изостана доста вчера в класирането заради спукана гума, но навакса голяма част от загубеното време. В неделя сутринта промени почти напълно реглажите на колата си и му трябваше малко време, за да свикне. Това му се удаде доста бързо и той бе най-бърз в пауърстейджа, което означаваше максимум бонус точки за младежа.
Крейг Брийн завърши втори в надпреварата. Той отново повтори, че този Хюндай i20 Coupe WRC е най-добрия рали автомобил, който е карал.
„Просто не мога да благодаря достатъчно на отбора за тази кола. Тя наистина прави всичко, което поискам, невероятна е“, сподели Брийн след определено силния си уикенд.
Трети в рали Естония финишира Себастиен Ожие, който не бе много доволен от настройките на своя Ярис WRC този уикенд
Неговата цел не бе да печели ралито, а подиум, за да поддържа аванса си в генералното класиране. Все пак се получи борба за подиума с Елфин Еванс, която той спечели.
„Тук най-важно бе да вземем максимум точки. Имах доста трудна битка с колата“, отбеляза французинът веднага след финала.