Начало Рали Търсят начин за елиминиране на тактическите нареждания в ралитата

Търсят начин за елиминиране на тактическите нареждания в ралитата

35
0

Призиви за преразглеждане тактическите прийоми на отборите от световния рали шампионат се появиха отново, след като надпреварата в Йордания бе поредното състезание, по време на което се прилагаха определени методи за подреждане на пилотите. Себастиен Льоб (Ситроен) спечели надпреварата пред Яри-Мати Латвала (Форд), като и двамата ползваха помощ от съекипници.

Себастиен Ожие от младежкия екип на Ситроен и катастрофиралият през втория ден Мико Хирвонен получиха нареждания да разчистват отсечките за колегите си. Подобно нещо не се случва за първи път, но ако финландският състезател се върна на трасето по системата Суперрали, то заповедите към френския пилот му отнеха шанса за значително по-добро представяне от шестото място.

– Трябва да намерим решение, защото се обсъжда прекалено много въпросът за тактиката. Знам, че тя е част от играта, но вече става твърде важна, а това не е правилно – заяви Льоб след финала.
Латвала от своя страна отбеляза важността на променения си ред в преминаването на отсечките благодарение действията на съотборника си:

– Разликата между първия и втория в колоната е огромна що се отнася до сравнителната чистота на етапа. Разликата между това да си втори, трети или четвърти е едва забележима. Трябва да направим нещо, тъй като всичко това обърква публиката и не е добро.

Шефът на екипа на Ситроен Оливие Кеснел заяви, че използването на тактически нареждания унищожава спорта, пренебрегвайки факта, че прежали Ожие точно по този начин. Колегата му във Форд Малкълм Уилсън пък бе категоричен, че именно по този начин борбата в Йордания е продължила чак до последния ден на състезанието.