Начало WRC News Тойота представи новите цветови схеми на автомобилите си в WRC и WEC

Тойота представи новите цветови схеми на автомобилите си в WRC и WEC

313
0
Тойота Ярис Rally1
снимка, Тойота

Тойота представи новите цветови схеми на автомобилите си в WRC и WEC. Японският производител е готов да защити титлите си в двата шампионата. За разлика от предишните години, сега Тойота реши да направи сериозна промяна в разцветките на своите коли и добавя голямо количество матово черен цвят.

Съществуват две концепции за изцяло новата матово черна окраска за автомобилите Тойота GR YARIS Rally1 HYBRID и GR010 HYBRID, които се състезават в съответните световни шампионати на ФИА. Едната от концепциите е „Speed“ (Скорост). Тя представя духът на марката „Hate to lose“ (Мразя да губя). Другата е „Прототип“. Тя представлява създаването на все по-добри автомобили в моторните спортове и продължаването на тяхното развитие

Действащите световни рали шампиони избраха доста интересна разцветка. В нея има голямо количество матово черен цвят. Той заменя досегашните цветове- бяло и червени- които бяха основни след завръщането на Тойота в WRC през 2017 г.

Подобна цветова схема ще украси хиперавтомобила на Тойота  в световния шампионат за издръжливост (WEC) през 2024 г. Японците ще защитават титлата си и в този шампионат. Тази година те спечелиха 6 от общо 7 старта, като единствено не триумфираха в 24-те часа на Льо Ман.

„Досега беше червено и бяло, защото представляваше Япония. Има много автомобили с подобни цветове, заради което поискахме промяна“, каза президентът на Тойота Акио Тойода.

В края на миналия месец Тойота обяви, че запазва пилотския си състав за сезон 2024 в WRC. Единствената промяна е, че Кале Рованпера ще кара с ограничена програма, подобно на Себастиен Ожие. Следователно Елфин Еванс и Такамото Кацута ще вземат участие във всички ралита. Британецът има уникална възможност да се бори за първа световна титла в WRC. Тази година той финишира втори.

Тойота планира да въведе някои подобрения с напредване нас следващия сезон. Те ще бъдат най-вече свързани с надеждността на автомобила

„Мисля, че сме в доста добра ситуация. Нямаме нещо, което би трябвало да определим конкретно като слабост, която се нуждае от спешно внимание. Разбира се, все още има неща, които бихме искали да подобрим“, заяви Том Фаулър.

„Вече имаме план за следващия сезон, който предвижда някои подобрения, В момента е трудно да се каже твърде много за тях. Със сигурност виждаме, че основното положение сега е като цяло неудобното представяне в сравнение с Хюндай. Те са много близо до нас при всеки тип условия сме много близо. Справедливо е да се каже, че никога не се знае на кое рали кой ще е най-добре представящият се автомобил,“

„Ние искаме да променим това. През цялото време се стремим да добавим производителност към автомобила по отношение на работата, която наистина се нуждае от подходящо развитие или от приложение на жокер [хомологация]. Разбира се, винаги работим по малките детайли на надеждността. По отношение на пакетите за обновяване не очакваме да правим нещо съществено“, добави техническият директор на Тойота за WRC.


Междувременно Тойота направи лека промяна в пилотския си състав в WEC. Японският производител привлече Ник де Врис. Бившият пилот от F1 заема мястото на Хосе Мария Лопес в Тойота №7 и ще си партнира с Камуи Кобаяши и Майк Конуей. Другият хиперавтомобил на японците е с екипаж Брендън Хартли/Себастиен Буеми/Рио Хиракава.