Начало Рали Тойота се завръща във WRC с Yaris R1A

Тойота се завръща във WRC с Yaris R1A

67
0
R1A,Toyota,Yaris

Тойота празнува своето завръщане в рали спорта. От централата в Германия обявиха, че Toyota Motorsport GmbH (TMG) отново ще участва в рали надпреварите, като това ще стане с TMG Yaris R1A. Колата ще бъде представена по време на рали Германия, кръг от световния рали шампионат, който ще се проведе от 24 до 26 август.

Колата е развита с цел, да бъде предоставена една възможност за младите пилоти изкачващи се в кариерата, но въпреки това разполага със завидни качества. Предлага се базисен вариант, към които може да бъде добавен допълнителен кът със спортна изпускателна система, трансмисия с по-къси предавки и регулируеми във височина амортисьори със специално развити за модела пружини. Благодарение на този допълнителен пакет колата с бензинов двигател с обем 1,3 л. се превръща в близка до серийното производство рали кола, отговаряща на хомологирания от ФИА клас R1A. Комплектът съдържа още спасителна клетка, защита за картера, резервоара и бензинопроводите, противопожарна система, рали седалки с 6-точкови колани.

TMG Yaris R1A ще получи своята хомологация от ФИА още преди края на годината и ще стане първата кола в световен мащаб отговаряща на категорията FIA-R1A (до 1.400 cm³), която ще може да се използва в регионални, национални и международни надпревари. Освен това TMG проучва възможността да организира през 2013 г. собствен едномарков шампионат с шест кръга.

След първите успешни тестове през юли в Саарланд, от TMG са решили да направят премиера на колата си пред широка публика в рамките на рали Германия. Колата заедно със спортния комплект ще струва 22 500 евро (заедно с преустройството й и ДДС).

Габарити: д.: 3885 мм, ш.: 1695 мм, в.: 1510 мм
База: 2510 мм.
Тежест: 1000 кг.
Задвижване: агрегат с обем 1331 cm³, 4 цилиндъра, 16 клапана, предно
Изпускателна система: Спортен ауспух с диаметър 55 мм и трипътен катализатор
Въздушен филтър: специализиран за спортни състезания
Максимална скорост: 175 км/ч
Макс. въртящ момент: 120 Nm
Ускорение от 0-100 км/ч: 11,7 сек
Мощност: 99 к.с.
Трансмисия: 6-степенна серийна с възможност за по-къси предавки, сериен диференциал
Окачване: специално разработени пружини и регулируеми във височина амортисьори.