Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Томбазис: Спадът в представянето на Ферари не се дължи единствено на гумите

Томбазис: Спадът в представянето на Ферари не се дължи единствено на гумите

48
0
бокс,гараж,пит,Ферари

Ферари имат малки новости по аеродинамиката на автомобилите си F138 за финалните стартове от сезон 2013 г., но вярват, че те ще им помогнат да подобрят колите си. Екипът от Маранело ще провежда и някои изпитания за болида си за догодина, но те ще са доста ограничени.

В същото време от тима бяха категорични, че спадът в представянето им от средата на състезателната година не се дължи единствено на гумите.

След улиците на Сингапур пристигаме на писта, на която има средно- до високоскоростни завои и се изисква по-високо аеропритискане. След втори завой (на Йонгам) обаче има много дълга права, която е DRS-зона и за там ще ни трябва добра скорост. Все още имаме някои развойни компоненти, които ще идват през следващите няколко старта – ще ги тестваме и ще се постараем да подобрим още автомобила. По-трудно ще е да изпитваме части за 2014 г. заради значителните промени и при двигателите, и по аеродинамиката. Все пак ще има някакво, макар и малко развитие, което можем да провеждаме в тазгодишните свободни тренировки. Ще се съсредоточим най-вече върху издръжливостта – обясни техническият шеф Пат Фрай.

Главният конструктор на Скудерията Никола Томбазис наблюдава едновременно работата по F138 за последните стартове от настоящия шампионат и напредъкът по проекта за 2014-та. Той поясни, че част от работата в оставащите състезателни уикенди ще продължи да е върху гумите – тяхното разбиране и управление.

Новостите ни са малки и в областта на аеродинамиката. Не може да се очаква те да повлияят драматично върху крайния резултат, но според нас ще спомогнат за известен напредък – допълни Томбазис.

Той отбеляза, че Ферари имат отстъпление по отношение управлението на гумите от Гран при на Германия насам, тоест откакто Пирели ги промениха:

Би било несериозно обаче да обявим гумите за единствена причина за спада в представянето ни. Развойната ни работа не се получи в определени насоки. Една от слабите ни страни – в сравнение със съперниците ни – бе дейността в аеродинамичния тунел. Имахме грижи с въздушния поток, а и не бяхме в състояние да тестваме с толкова големи модели, колкото искахме. Целият инструментариум и оборудване бяха доста остарели. През последните месеци осъвременихме всичко това и се занимавахме с тези проблеми. Ето защо съм оптимист, че всичко ще е наред, след като отново заработим там.

Томбазис обяснява, че радикалните промени по двигателите за 2014 г. водят до сериозно преразглеждане на аеродинамиката – до такава степен, че автомобилът ще е много по-различен от предшествениците си.

В някои области говорим за напълно различна конструкция. Правим предното крило спрямо съвсем нови правила, задното също, елиминирането на ефектите от изпускателната система е важно. По отношение на мотора охлаждането е със сериозен приоритет и критично всичко там да е наред. Все пак не може да се твърди, че започваме от нула – използваме знания и опит от миналото, за да създадем тази кола – каза още той.

Според Пат Фрай външно аеропромените в новия автомобил ще са сравнително малки: предното крило ще е по-тясно, долната част на задното ще изчезне:

Предполагам, че формите леко ще се изменят заради промяната в позицията на изпускателната система. По отношение на поведението ще има драматични промени, но визуално колите ще са доста подобни на настоящите.