Начало Formula 1 News Волф посвети шестата конструкторска корона на Ники Лауда

Волф посвети шестата конструкторска корона на Ники Лауда

1745
0
Мерцедес, титла
отборът на Мерцедес празнува на Сузука спечелването на шестата си поредна конструкторска титла; снимка: Мерцедес

Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф посвети шестата поредна титла на тима от Бракли на Ники Лауда. Отборът спечели короната за 2019 г. в Япония, където Валтери Ботас взе победата в състезанието, а Люис Хамилтън финишира трети. Трикратният световен шампион във Формула 1 бе част от ръководството на тима от септември 2012 г. Легендарният австриец почина на 20 май тази година на 70-годишна възраст.

„Ники щеше да каже: „Поздравления за шестата, догодина ще имате проблем!“ Искаме да посветим постижението си на него, защото той бе безкрайно важна част от тима ни от самото начало. Самото му присъствие бе винаги комбинация от подкрепа и натиск. Беше невероятен човек“, каза Волф.

„Трудно ми е, защото всеки ден ми липсва и всеки ден мисля за него. Питам се какво би казал, какво би си помислил… Но това не компенсира липсата му. Него просто го няма.“

Тъгата бе примесена и с радост от постижението, което вероятно съвсем скоро ще е двоен успех

Люис Хамилтън може да спечели титлата при пилотите още в следващия кръг от шампионата – Гран при на Мексико. Той е лидер в генералното класиране с аванс от 64 точки и оставащи 4 старта до края на първенството. Волф сподели, че е щастлив за целия отбор.

„Зад кулисите има страшно много хора, невероятно много болезнени моменти. Но този екип винаги успява да се възстанови. Според мен станахме толкова силни, защото се изправяхме всеки път, след като нещата не вървяха както трябва. В квалификацията днес например не бяхме достатъчно бързи и останахме разочаровани. Само няколко часа по-късно спечелихме състезанието и шампионата.“

Волф даде също така разяснение относно стратегията, която Хамилтън толкова упорито обсъждаше с екипа по време на състезанието

„Решаващият момент в надпреварата бе, когато Валтери хладнокръвно излезе начело след препъването на Себ [Фетел]. Люис бе трети, което бе малко между чука и наковалнята. Водещият пилот пази позицията си. Третият може да поеме повече рискове. Ние защитихме първото място с Валтери и намалихме режимите, когато Себастиан направи втория си пит. Беше ясно, че победата ще е на Валтери. Не си играем да противопоставяме съотборници чрез стратегия.“

Според Волф второто място е било възможно за Хамилтън. В екипа настроенията дали да го приберат за втори бокс били разделени 50-50.

„Можехме да го оставим на трасето и да опитаме да помолим пилотите да си разменят позициите. В крайна сметка решихме да влезе пак и в онзи момент смятахме, че това е правилният ход. Поведението и на двата типа гуми рязко се влошаваше. Както си вървяха, пилотите изведнъж усещаха, че вече нямат сцепление.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter