Тимът на Уилямс потвърди още веднъж, че Джордж Ръсел и Николас Латифи ще са пилоти на отбора през сезон 2021. Това бе сторено веднъж по-рано, но през последните близо две седмици се появиха слухове, поставящи под съмнение оставането на английския пилот в Гроув.
Изпълняващият временно длъжността шеф на тима Саймън Робъртс се извини за това, че в Португалия отказа да потвърди пилотите.
„Вероятно предизвиках известно объркване миналата седмица. Съжалявам за това. Не искахме да коментираме пилотите. Както Джордж посочи, Клер [Уилямс] обяви всичко по-рано тази година. Нищо не се е променило и пилотския ни състав е този – за настоящия и за следващия сезон. Доволни сме от тях и нямаме търпение да продължим да работим заедно.“
Ръсел бе уверен на Портимао, че ще запази мястото си. Той заяви, че е разговарял и с Тото Волф от Мерцедес, и с новите собственици на Уилямс
На Имола повтори, че през цялото време е бил сигурен в позицията си.
„Стабилността е нещо чудесно – не е хубаво да чуваш спекулации, че работата ти евентуално може да бъде дадена другиму. Въпреки това бях убеден, че мога да се справя на пистата, където и се случва „говоренето“ ми. Бях уверен, че нищо няма да се промени за 2021 г. Както казах, голяма част от слуховете бе подхранвана от други хора и екипите им. Аз съм доволен и щастлив да продължа собствения си път“, каза още той.
Името на Серхио Перес бе свързвано през последните десетина дни с мястото на Ръсел в Уилямс
Потвърждаването на англичанина и на оставането на Кими Райконен и Антонио Джовинаци в Алфа Ромео практически намали опциите му до минимум. Мексиканският пилот обаче все още смята, че Ред Бул е вариант за продължение на кариерата му.
„Не изключвам Ред Бул, мисля, в момента. Те остават опция, докато няма официално съобщение – също като с всеки друг отбор. Времето изтича и има много, много малко възможности да остана на грида догодина“, обясни Перес.
Той каза освен това, че би се изненадал много, ако има отбор, казващ на единия си пилот, че е номер 2 от самото начало. Не бил мислил обаче дали би приел такава роля в Ред Бул, ако му бъде предложена.
„Статутът на №2 се дава на пистата. Но пък не знам как работят в Ред Бул. Сезонът наближава края си и мисля, че за отборите е важно да знаят как става, какво ще се случва занапред и това важи и за пилотите. Преглеждам всичките си възможности и не мога да чакам още дълго време“, допълни Перес.
Потвърждаването на още три места в F1 за догодина почти не остави възможност за връщане на Нико Хюлкенберг в Гран при
„Във Формула 1 има 20 места, тоест супер малко. Връщането в спорта е извън моя контрол – други хора взимат решенията за мен, но не се притеснявам особено от това. В моментите, когато имах възможност този сезон, постигах резултати. Иначе хората по принцип бързо те забравят, когато не си им пред очите. Обикновено се сещат за последното състезание. Не е лесно да направиш впечатление и за мен бе чудесно да получа шанс да карам. Свърших си работата, сега нещата зависят от други“, коментира германецът.
Хюлкенберг допълни, че първо ще си изясни напълно дали има шанс за F1 и след това ще прегледа другите си опции, тъй като не му се налага веднага да търси друг ангажимент.
От Хаас вече обявиха, че ще се разделят с настоящите си пилоти Кевин Магнусен и Ромен Грожан. Не са обявили обаче кои ще състезателите на отбора догодина.
Шефът на екипа Гюнтер Щайнер каза, че може и двете нови попълнения да са дебютанти в F1
„Още не сме решили дали да вземем двама новаци за следващата година. Но е възможно – вече сме обсъждали свързаните с това рискове и възможности. Естествено, че ще има определен риск, ако не разполагаме с опитен пилот, от когото един дебютант би могъл да се учи. А фактът, че досега не сме имали двама такива състезатели, не означава, че не би се получило. Ние вече вършим определени неща по различен начин от останалите. Преди няколко години ме попитаха защо толкова дълго време работим с Ромен Грожан. По принцип отборите не държат един пилот повече години. Ние обаче не считаме, че трябва да постъпваме като останалите. Вършим онова, което смятаме за правилно“, обясни Щайнер.
Магнусен пък заяви, че няма желание да остава на всяка цена във Формула 1 и не му се иска да е резервен пилот.
Looks like it’s Pit Stop Practice o’clock! ⏰#HaasF1 #ImolaGP pic.twitter.com/iN0jsFzAHz
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 30, 2020