Уилямс продължава с доброто представяне от началото на сезон 2025 в F1. Тимът от Гроув вкара и двата си автомобила в топ 10 в Гран при на Саудитска Арабия и се изкачи до петото място при конструкторите. Резултатът нямаше да бъде възможен без много добрата отборна тактика на тима, която позволи на Александър Албон да задържи деветото място въпреки износените си гуми.
Уилямс имаше добра скорост през уикенда в Саудитска Арабия. Албон стигна до Q2 и остана 11-ти на стартовата решетка. Сайнц пък отново направи силно впечатление. Испанецът влезе в Q3, даде шесто време и отново се нареди пред човека, заел мястото му във Ферари- Люис Хамилтън.
Сайнц направи много силен старт и запази позицията си. За разлика от Бахрейн, този път испанецът беше много по-внимателен и се опази от инциденти. В началото Сайнц дори водеше битка с Ландо Норис, която в крайна сметка загуби. Това обаче не беше изненада, имайки предвид разликите между автомобилите на двамата.
Пилотът на Уилямс беше забавен при смяната в бокса, заради което беше изпреварен от Хамилтън. След това той показа много силно темпо и записа най-доброто си класиране за сезон 2025- осмо място
„Мисля, че успяхме да запишем много добро състезание и на всичкото отгоре успяхме да помогнем на Алекс да влезе в точките“, коментира Сайнц. „Много съм щастлив, че успяхме да изпълним едно много добро състезание, въпреки че питстопът път беше малко бавен и загубих време.“
„Успяхме да натиснем, да продължим напред. Аз направих много бърза последна обиколка, показвайки, че темпото, което имах, бе много добро.“
Сайнц призна, че продължава да се адаптира към автомобила на Уилямс и да намира все повече скорост състезание след състезание.
„Началото на сезона определено беше голямо предизвикателство. Разбира се, това винаги бе свързано с процеса на адаптация“, отбеляза испанецът. „Винаги съм предупреждавал, че няма да е никак лесно и съм го приемал нещата стъпка по стъпка, за да бъда на нивото, на което съм в момента. ако запазя философията, която приемам, тогава ще вървим в правилната посока“, заключи Карлос Сайнц.
Албон потегли 11-ти и успя да влезе в челната десетка. След спирането в бокса той застана точно зад Сайнц. Испанецът позволи на съотборника си да използва DRS и да се защити от идващия зад него Исак Хаджар. Така Албон финишира девети и спечели точки в три от пет старта от началото на сезона.
„След като квалификацията изглеждаше малко мрачна, нека просто кажем, че отборът свърши страхотна работа и обърна ситуацията“, коментира Албон.
„Играхме на сигурно, за да създадем DRS влакчето, за да сме сигурни, че Исак няма да ни изпревари. Ако бяхме останали сами, мисля, че Карлос и аз имахме малко по-добро темпо, отколкото реално показахме на пистата“, добави пилотът на Уилямс.
Благодарение на силния резултат в Джеда Уилямс се изкачи до петото място при конструкторите и изпревари Хаас. Тимът от Гроув продължава да има най-силния старт на дадена кампания от близо десетилетие. За последно екипът записа толкова голям актив от точки през 2016 г.
P5 after Round 05.
Six more points added to our total as we lead the midfield battle in the Constructors’ Standings
pic.twitter.com/QKtlFj2Rz6
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) April 21, 2025