Начало MotoGP News Унгарска компания купи пистата Кими Ринг

Унгарска компания купи пистата Кими Ринг

193
0
Кими Ринг
Кими Ринг, снимка Ред Бул Контент Пуул

Пистата Кими Ринг официално се сдоби с нов собственик. Това е TRP Hungary. Унгарската инвестиционна компания закупи активите на финландското трасе. Новите собственици се ангажират да превърнат пистата в международно признато съоръжение, като разчитат на своя експертен и изключително успешен опит в областта на моторните спортове и различни други бизнес сектори.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от TRP Hungary (@trphungary)

Кими Ринг е специално изградено съоръжение за моторни спортове, разположено на 110 км североизточно от столицата Хелзинки. Началото на проекта е поставено в средата на 2010 г. с цел създаване на състезателна писта „клас А“ на ФИМ (стандарта за MotoGP) във Финландия. Това е страна, в която културата на различните моторни спортове е дълбоко вкоренена в обществото. Съоръжението разполага с 4.5-километрова международна писта с най-модерна сграда на питлейна и 2.3-километрова корпоративна писта. Планирани са и други разработки, включително писти за мотокрос, раликрос и спидуей.

Пистата Кими Ринг беше официално „открита“ през лятото на 2019 г. Тогава на нея се проведоха неофициално тестове, в които участваха пилоти като Мика Калио, Лоренцо Савадори, Микеле Пиро и др.

Първоначално Кими Ринг беше включена в календара на MotoGP за сезон 2020. Това трябваше да бъде първото посещение на световния шампионат по мотоциклетизъм във Финландия от 1982 г. насам. Тогава се проведе последния старт в страна на уличната писта Иматра.

Гран при на Финландия бе извадена от календарите на MotoGP за 2020 и 2021 г. заради пандемията от коронавирус, която забави строителните работи по трасето.

През 2022 г. Кими Ринг най-накрая трябваше да приеме старт от MotoGP. За нещастие, надпреварата отново не се проведе. Този път причината за изваждането на Кими Ринг беше свързана със сложната геополитическа обстановка и военната инвазия на Русия в Украйна. След това Финландия така и не бе включена в графика на MotoGP за 2023 или 2024 г.

Проблемите за Кими Ринг станаха още по-сериозни малко след поредната отмяна на старта от MotoGP. Трасето така и не получи необходимата хомологация от ФИА и ФИМ заради недовършени строителни работи. Освен това компанията, която притежава пистата, изпадна в несъстоятелност. Така трасето беше оставено на произвола на съдбата.

Миналата година се появи информация, че група акционери, сред които и Валтери Ботас, опитват да спасят Кими Ринг. В крайна сметка обаче ситуацията с пистата продължи да се утежнява.

Наскоро стана ясно, че трасето е закупено от TPF Hungary. Целта на компанията е да създаде финансово стабилна инвестиция, която успешно да управлява водещо съоръжение за моторни спортове в региона. TRP Hungary създаде окончателна програма за развитие със стратегия за поетапно развитие, която осигурява непрекъснато развитие на обекта през следващите години.

Кими Ринг е проектирана от базираната в Обединеното кралство компания Apex Circuit Design Ltd. В инвестиционния консорциум участват TRP Hungary, базираният в САЩ частен инвеститор Алекс Раб, Балаш Керек, собственик на Raorg TransLog, и Мика Вилска, който е роден в Кувола и е ръководил няколко проекта за бизнес инкубация в Германия.

Новото ръководство има за цел да привлече местния опит и знания. То би искало да си сътрудничи с местните общности, за да превърне този проект в общ успех. Като част от това, ръководството работи в подготвителната фаза в активно сътрудничество с Яни Бакман. Той е бивш организатор на Рали Финландия и генерален секретар на AKK-Motorsport

„Забележително е, че имам възможността да участвам и да допринеса за развитието на Кими Ринг във Финландия. Това е страна с невероятно богата история и култура в областта на автомобилните състезания. От ралита до състезания на писта, на две или четири колела, Финландия е дестинация за моторни спортове“, каза главният изпълнителен директор на TRP Унгария Тамаш Йори. От компанията потвърдиха, че ще използват изцяло частни средства.

Първоначално плановете бяха Кими Ринг да получи най-високата оценка и на ФИА- 1. Това щеше да позволи на трасето да приема стартове и от F1. Сега обаче не е ясно дали новите притежатели ще инвестират толкова средства, за да подобрят инфраструктурата на пистата на толкова високо ниво.