Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Управляемост и конкурентоспособност са две различни неща, още не знаем къде сме,...

Управляемост и конкурентоспособност са две различни неща, още не знаем къде сме, предупреди Льоклер

5286
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Пирели

Пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц бяха най-бързи в два от трите дни на предсезонния тест на отборите от Формула 1. Монегаскът обаче предупреди, че въпреки подобрението, което има SF-24 в сравнение с SF-23 и добрите резултати в изпитанията, това все още не означава, че Скудерията ще печели наред през сезона.

„Усещането още от първата обиколка на симулатора бе, че колата ще е по-лека за управление във ветровити условия. На пистата чувството бе подобно. От първите турове на реалното трасе усещането бе добро. Успяхме да постигнем постоянство в темпото от самото начало и това ще ни помогне в състезателните серии“, обясни Льоклер.

„Управляемост и конкурентоспособност обаче са две различни неща. Миналата година имахме проблеми с постоянството, защото не знаехме какво ще направи болидът при появата на вятър. Настоящото подобрение не означава, че ще печелим много благодарение на прогреса си. Нищо не означава и в сравнение с Ред Бул“, продължи Льоклер

„Предстои ни много работа. Ще видим колко сме конкурентоспособни другия петък. Уверен съм, че сме направили стъпка напред по отношение управлението на гумите, защото когато те се износят, то слабостите на колата изпъкват, усещат се повече. При характеристиките на SF-24 това би трябвало да е значително по-добре.“

„Изпълнихме програмата си, нямахме никакви сериозни грижи. Според мен първото хубаво нещо е, че няма изненади. Всичко, което искахме от този автомобил, го постигнахме на реална писта. Това е чудесно, защото ни помага да го развиваме на симулатора. Всичко се сглобява и вече има смисъл. Засега е трудно да разберем колко конкурентоспособни сме. Първоначалното ми впечатление е, че Ред Бул все още е доста напред. Но при нас основата е много по-силна в сравнение с миналия сезон“, каза още Льоклер.

„Помня как миналата година приключих теста и беше много, много трудно да разберем в каква посока трябва да се развиваме, просто защото колата бе толкова непостоянна. Беше безкрайно сложно да разберем кои са най-големите слабости. Тази година нещата са различни. Знаем точно какво да подобрим. Миналата година преживях може би най-лошия тест в цялата си кариера. Сега бе далеч по-добре“, добави Льоклер.

Съотборникът му Карлос Сайнц бе оптимистично настроен след тестовете.

„Наслаждавах се на всяка една обиколка в колата. Тествахме множество различни конфигурации, за да съберем възможно най-много данни. Болидът изглежда е в прилична форма. Гордея се със свършената от отбора работа – направихме наистина солиден тест“, заяви испанският пилот на Ферари.

Шефът на Скудерията в Гран при Фредерик Васьор също като Льоклер бе доволен от прогреса, но предпазлив в очакванията си за надпреварите

„Намираме се на друга планета по отношение на постоянството в представянето, състезателното темпо и износването на гумите. В това отношение сме направили стъпка напред. Въпросът обаче е не само да си постоянен, а и бърз. Трябва да се внимава с резултатите от тестовете. Ако прегледате класиранията от миналогодишните изпитания във втория или третия ден например, то мисля, че нямаха нищо общо с класирането в квалификацията на състезателния уикенд. Според мен Ред Бул все още е напред, но ще продължим да натискаме и другата седмица ще видим къде сме“, каза ръководителят на Ферари в F1.