Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц пред Перес и Хамилтън във втория ден от F1 тестовете в...

Сайнц пред Перес и Хамилтън във втория ден от F1 тестовете в Бахрейн

7255
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Карлос Сайнц записа най-доброто време през втория ден от предсезонните тестове на отборите от Формула 1 в Бахрейн. По-рано днес най-бърз в първата част от изпитанията бе съотборникът му във Ферари Шарл Льоклер. Второ постижение за деня даде Серхио Перес (Ред Бул). Трети остана Люис Хамилтън (Мерцедес).

Втората половина от четвъртъка бе удължена с час заради прекъсването по-рано през деня. То бе предизвикано от удари на Шарл Льоклер и Люис Хамилтън в капак на шахта, след като Фернандо Алонсо се размина на косъм

Първо пилотът на Ферари мина през него при влизането в 11-ти завой, след това седемкратният световен шампион го настъпи и накрая пак монегаскът доразби пода на колата си. След това подът в болида SF-24 на Льоклер трябваше да бъде сменен. Шефът на Скудерията Фредерик Васьор се опита да прояви чувство за хумор, но не му бе приятно да се занимава отново с проблем като този, който претърпя Карлос Сайнц в началото на уикенда в Лас Вегас миналата година.

#

„Нямаме достатъчно резервни части – като всички отбори в началото на сезона. Проблемът е, че първата Гран при е другата седмица, а Джеда е веднага след това. Не трябва да има твърде много потрошени подове! Пак трябва да искам компенсация за щетите…“, коментира Васьор уж на шега.

Льоклер се върна в колата за началото на втората половина от втория ден тестове, за да завърши програмата си. Междувременно Сайнц разказа, че е бил на пистата точно на мястото на инцидента. Отишъл да говори с маршалите да покажат жълт флаг, защото бил убеден, че някой ще извади капака, преминавайки върху него.

„За една обиколка закъсняха и точно моят съотборник го извади“, допълни Сайнц

От Ред Бул съобщиха, че променят програмата на пилотите си. Серхио Перес загуби твърде много време заради проблем със спирачките сутринта. Затова остана зад волана за останалата част на деня. Според предварителния план Макс Верстапен трябваше да поеме програмата през втората половина на четвъртъка. Той пристигна на пистата, докато сесията бе спряна. След това му обясниха положението и нидерландецът се прибра в хотела си.

Междувременно по време на коментара на следобедната сесия бе цитиран анонимен ръководител от противников на Ред Бул тим, който определил представянето на екипа от Милтън Кийнс като „плашещо“. Хелмут Марко вече обясни, че промяната на концепцията на RB20 е била риск, но колата отговаря точно според очакванията на всички промени. Корелацията на данните от аеротунела и изчисленията с информацията от пистата била толкова добра, че вече могат да изпипват фини настройки.

Льоклер сподели отново, че SF-24 върви по-добре от SF-23. Монегаскът каза същото и след първите си няколко тура на Фиорано след представянето на новия болид

Тогава обаче бе предпазлив и допълни, че ако съперниците са направили достатъчно голяма стъпка, скоростта на новото Ферари няма да значи кой знае колко. В момента обаче изпитва оптимизъм.

„В края на тестовете преди сезон 2023 не се чувствахме така, защото не знаехме какво ще направи болидът при влизане в завой, при излизане и изобщо като поведение. Според мен – и това е само моето мнение, не съм гледал данни или нещо такова – е, че Ред Бул-ът отново е далеч напред спрямо всички останали. Но тези усещания са като при всеки зимен тест. Не разбираме нищо, защото е твърде рано и никой не знае с колко гориво карат останалите“, коментира Льоклер.

Следобедната сесия в четвъртък премина без инциденти на пистата. Сред отборите също нямаше големи проблеми. Ландо Норис бе забавен заради известни грижи с горивната система, но механиците на Макларън успяха да поправят болида за последните 40 минути от изпитанията. В самия край на сесията имаше дори малко надбягване по трасето.