Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Хаас обмислят наемането на опитен пилот за резерва в тима, за...

В Хаас обмислят наемането на опитен пилот за резерва в тима, за да помага с развитието на колата догодина

1436
0
Мик Шумахер, Никита Мазепин, Хаас
Мик Шумахер и Никита Мазепин; снимка: Хаас

В екипа на Хаас обмислят наемането на резервен пилот с опит, който да помага за работата по колата на отбора и нейното развитие. През сезон 2021 американският отбор се състезава с двама дебютанти – Мик Шумахер и Никита Мазепин. Те ще продължат да карат за екипа и догодина, но едногодишният им опит е крайно недостатъчен по отношение работата по болидите. Настоящият резервен пилот е Пиетро Фитипалди. Внукът на легендарния двукратен световен шампион Емерсон Фитипалди също не е достатъчно опитен. Той е тест пилот на Хаас за трети сезон, има две участия в Гран при – на мястото на Ромен Грожан след катастрофата на французина в Бахрейн. Шефът на тима Гюнтер Щайнер призна, че при това положение е сложно дори да се прецени какъв напредък имат Шумахер и Мазепин, защото няма с кого да бъдат сравнени.

„Липсва опитен пилот, който да служи за сверка. Не знам точно как ще се справим, няма един-единствено правилен начин. Вече говорихме по въпроса, но не сме сторили нищо“, обясни шефът на Хаас

Щайнер допълни, че много неща се виждат от данни, събирани по време на сесии и състезания. Взимането на опитен резервен пилот обаче води до друг проблем.

Гюнтер Щайнер
Гюнтер Щайнер; снимка: Хаас

„В данните има много, но когато стигнем до определен момент, ще намерим решение ако такова е необходимо. Не съм сигурен дали ще има нужда. Трудно е да вземеш резервен пилот, който да служи като точка за сравнение. Това би означавало по-малко време за титулярите в колата по време на тестове, а те не са никак много в наши дни. Всяко нещо си има положителни и отрицателни страни. Ще обсъдим всичко, за да видим кое ще е най-добре за отбора.“

„Доста идеи се въртят наоколо, но е много трудно да се вземе такова решение. Надявам се колата ни да е достатъчно стабилна, за да извлекат пилотите ни всичко от нея. Колкото по-добър е болидът, толкова по-лесно е да се развива. Един стабилен автомобил помага да си по-бърз, защото ти дава увереност.“

Според ръководителя на Хаас обучението на млади пилоти като Шумахер и Мазепин продължава в рамките на няколко години

„Поне вече са наясно с всички процеси, познават екипа. Затова винаги съм повтарял, че целта ни е пилотите да са в тима повече от година. Изисква се повече време за свикване, особено когато си дебютант. Така че според мен се намираме в прилична позиция с пилотите си“, каза още Щайнер.