Една от основните обсъждани теми по време на лятната ваканция на Формула 1 бе дали в Макларън ще решат да дадат приоритет на Ландо Норис до края на шампионата за 2024 г. На пистата Зандвоорт шефът на тима от Уокинг Андреа Стела заяви, че засега екипът ще продължи политика си на равнопоставеност на пилотите.
„Като стане дума за този разговор – кой е номер 1, то отбелязвам, че за мен това не е добър подход към състезанията. Ние предпочитаме подход на честност, интегритет и да видим какво ще излезе от това.“
„Има още 10 състезания (до края на шампионата). Реалистично погледнато според мен Ландо трябва да продължи да се представя на много високо ниво, за да има шанс да преследва титлата. Необходимо е Норис да продължи да е бърз и така се постига напредък и статут на пистата“, заяви Стела.
„Ако си спечелиш статут на пистата със скоростта, с конкурентоспособността си, но ние ще преценим – винаги водени от интегритет и честност – дали в някои случаи е необходимо отборно решение 50-50 или искаме да проведем разговор с Оскар [Пиастри] с основен въпрос: „Оскар, би ли бил на разположение да направиш еди какво си, за да подкрепиш Ландо в борбата за световния шампионат?“ И такъв диалог винаги трябва да се състои преди състезанието. Никой не трябва да е изненадан (по време на надпреварата). Необходимо е да сме постигнали съгласие, защото в крайна сметка ние сме в борбата като отбор – дори в шампионата при пилотите. Няма как някой да тръгне по свой път и останалите да го последват. Стилът ни не е такъв“, продължи шефът на Макларън.
„Не мисля, че нещата могат просто да се обобщят с „избираме №1 и работим според този избор“. Бих искал нещата да са по-подредени в тима като цяло и след това да се взимат решения случай за случай“, каза ръководителят на Макларън в F1
„Ландо определено притежава нужните качества за световен шампион. Той вече се представя на ниво, каквото съм виждал при някои велики шампиони в миналото, с които съм имал късмета да работя. Той върви по пътя си, също като целия отбор. Ако сравним съвършенството с реално случващото се, то се вижда къде има възможности. Някои от тях идват в първата обиколка например – между опитите да намериш баланса между агресията и това да се опазиш от инциденти. Определено имаме някои неща за изчистване по самите стартове. Това е отговорност не само на пилота, но и на отбора. Имаше и случаи, при които той пое част от отговорността, която според мен бе на екипа. В Канада например не го извикахме в пита при сейфти кара. Или на Силвърстоун, в последната част на състезанието – това бе отговорност на тима. Ако отборът бе работил по-добре, то Ландо Норис щеше да има повече точки.“
„Като екип оценяваме факта, че той поставя сам себе си под такъв натиск или вдига ръка и поема вината. Но мисля, че имам достатъчно опит, за да му кажа: „Приятел, не се притеснявай. Това е на сметката на отбора. Продължавай да вършиш добра работа и да се трудиш върху извличането на възможното от собствените си шансове“. Но определено като екип имаме още доста работа“, добави Стела.
View this post on Instagram