Начало Избрани В Мерцедес все още не са доволни от настоящите технически правила във...

В Мерцедес все още не са доволни от настоящите технически правила във Формула 1

1460
0
Мерцедес, бокс, пит, гараж, механици
снимка: ATP

В Мерцедес все още не са доволни от настоящите технически правила във Формула 1. Това е мнението на Майк Елиът. Техническият директор на екипа от Бракли е категоричен, че новите разпоредби все още не са довели до наистина по-добри състезания.

Формула 1 претърпя истинска „революция“ в началото на миналата година. Тогава влязоха в сила новите технически правила и връщането на автомобилите с граунд ефект. Чрез тези промени се целеше болидите се следват по-близо един друг и да могат да се изпреварват по-лесно.

Новите разпоредби наистина позволиха болидите да се следват по-добре във високоскоростните завои. Но от друга страна се появиха и някои недостатъчни. Те са свързани с по-трудния баланс в бавните завои и липсата на достатъчно ефект на изтегляне на правите.

Сезон 2022 бе доминиран от Ред Бул. Отборът от Милтън Кийнс спечели 17 от общо 22 старта въпреки очакванията за намаляване на разликите на стартовата решетка. Междувременно Мерцедес направи огромна крачка назад в представянето си. Германският производител не разтълкува по най-добрия начин последния набор от правила. Сребърните стрели заложиха на радикална концепция, която не се оказа печеливша. В крайна сметка екипът от Бракли финишира на трето място при конструкторите и изостана сериозно от Ред Бул. Именно това кара Елиът да смята, че новите правила все още не са довели по-близки и по-оспорвани надпревари.

„Лично аз не съм им голям фен, защото така и не разполагахме с най-бързия автомобил“, заяви Елиът.

„Ако погледнете какво трябваше да направят с подобряването на изпреварванията, те определено позволиха на колите да се приближат в завоите. Но от друга гледна точка не съм сигурен, че не сме загубили скорост на правите по отношение на въздушната струя, която бе сериозно намалена. Не ми се струва, че сме видели значително по-близки състезания. Просто сме видели различен набор от правила, с които да работим.“

От инженерна гледна точка отборите са се справили с новите автомобили като всяка друга година. В тези случаи всичко е било свързано с това да се извлече максимална полза от наложените ограничения.

„Като инженер смятам най-общо казано, че това е просто набор от правила, набор от ограничения, с които се опитваме да се справим’, каза техническият директор на Мерцедес.

„Опитваш се да създадеш най-бързия автомобил, който можеш. В някои отношения за нас няма толкова голямо значение какъв ще е резултатът. Важното е, че това е поредното предизвикателство, което трябва да преодолеем.“

„Лично аз смятам, че по-важно е какво искат феновете. Какво се изисква, за да се получи наистина добро състезание, както и как можем да получим автомобили, които го правят? Направихме ли крачка в правилната посока с тях? Може би да. Но от друга страна не съм сигурен дали е така.“

Елиът е сигурен, че има начини да се създадат автомобили, които могат да се движат по-близо в завоите, но и да генерират по-голяма въздушна струя.

F1 вече обмисля въвеждането на подвижна аеродинамика от сезон 2026. Тя трябва да променя настройките за притискане в завоите и на правите.

„Ще трябва да имаме нещо много различно от това, с което разполагаме в момента“, заяви Елиът.

„Определено има технологии, които биха могли да ви дадат автомобили, които да следват плътно в завоите и все пак да ви генерират по-голямата въздушна струя при съпротивлението на правите.“

„В момента F1 и ФИА работят върху това какви ще бъдат правилата за 2026 г. Ако погледнете какво вече е публикувано за задвижващия агрегат за сезон 2026, то ще ни трябват съвсем различни правила за шаситата, за да ги направим по-подходящи. Надявам се, че в крайна сметка ще завършим с нещо, което е добра стъпка в тази посока“, заключи техническият директор на Мерцедес.

Мерцедес ще покаже новия си болид W14 на 15 февруари. Подобни на предишните няколко години, тимът ще направи и няколко пробни обиколки на пистата Силвърстоун.