Начало Избрани В Мерцедес все още не са решили каква ще бъде концепцията на...

В Мерцедес все още не са решили каква ще бъде концепцията на автомобила за сезон 2023

1636
0
Мерцедес, пит, гараж, бокс
снимка: Спас Генев

В Мерцедес все още са решили каква ще бъде концепцията на автомобила за сезон 2023. Шефът на германския отбор Тото Волф заяви, че до две седмици трябва да стане ясно в каква посока ще тръгнат инженерите в Бракли.

Автомобилът на Мерцедес за следващата година е в начален етап на планиране. Германският отбор все още не е решил дали дизайнът на новият болид ще бъде еволюция на настоящия или трябва да тръгне в различна посока.

„Ситуацията е много трудна, тъй като очевидно имаме определена концепция за автомобила [2022 г. ] и не е възможно да експериментираме много тази година и просто да изпробваме неща и да тестваме“, каза Волф по време на Гран при на Белгия.

„Ситуацията е много трудна, тъй като очевидно имаме определена концепция за автомобила за този сезон. Не е възможно да експериментираме много тази година и просто да изпробваме разни неща всеки уикенд“, сподели Волф.

„Каквото и да решим за следващата година, то трябва да бъде внимателно преценено, защото нашите данни не ни дават абсолютно точки резултати и не отговарят на действителността. Имаме огромни колебания в представянето, които не можем да овладеем. Как може да сме сигурни, че точно в този момент ще вземем решение за следващата година. Можем да променим драстично концепцията си, но дали сме сигурно, че това е по-добрата посока, в която да вървим?“

През този сезон в Мерцедес следват по-агресивна философия на дизайна със своите уникални и изключително тънки странични носачи. Драстична промяна в концепцията на болида неминуемо ще означава започне от нулата. На практика отборът от Бракли ще трябва да разучи един напълно различен автомобил.

Волф заяви, че неговият тим все още не е ангажиран с цялостната концепция на болида за сезон 2023. Според австриеца, трябва да бъде взето възможно по-бързо решение по този въпрос, за да не се допусне някакво забавяне на работата във фабриката.

„Все още се водят няколко вътрешни дискусии. Трябва да се вземе решение дали ще запазим шасито в сегашния му вид? Какво ще бъде то[през 2023 г.]? Какво ще бъде разпределението на теглото ли е? Къде ще можем да поставим механичния и аеродинамичния баланс? Каква ще е финалната концепция на шасито?“

„Това са различни части на автомобила, които се оценяват. Промените в тях може да означават, че някои от тях ще изчезнат, други ще останат. В момента разглеждаме точно това нещо.“

„Отговорите на тези въпроси вероятно ще бъдат определени преди началото на състезанията през октомври. Тогава отборите също ще се стремят да въведат следващия набор от актуализации с висока степен на притискане в своите автомобили, стига бюджетният лимит и плановете за развитие да го позволяват. След Монца също има писти, които изискват повече притискане в болида“, продължи Волф.

Има различни крайни точки, свързани с различните части на автомобила, които ще се случат през следващите няколко седмици. Трябва да се ангажираме с концепцията на шасито, оформлението на окачването и т. н. Също така е важно какво ще е охлаждането? Къде можем да поставяме радиаторите си и как да интегрирате двигателя? Това е нещо, което трябва да решим през следващите седмици“, добави Тото Волф.

Шефът на Мерцедес коментира и предстоящия уикенд в Нидерландия.

„Гран при на Белгия беше трудна за нас като отбор. От друга страна, такива уикенди  наистина те разпалват и те карат да се задълбочиш“, сподели Волф.

„През уикенда имаше толкова много крайности – от разликите в темпото в събота и неделя до трудната първа обиколка на Люис и късната атака на Джордж за подиум. Работихме усилено, за да разберем проблемите в Спа центъра. За щастие не ни остава много време да чакаме, за да можем да използваме и максимизираме тези познания. Това, което ще има значение за останалата част от сезона, е колко бързо и ефективно можем да продължим да се учим, за да постигнем най-доброто си представяне през тази и следващата година.“

„Сега ни предстои Гран при на Нидерландия. Миналата година там цареше истинска парти атмосфера. Зандвоорт е интересна писта от старата школа с широки завои, наклони и много различен характер. Затова сме развълнувани да се върнем там и да приемем предизвикателствата на пистата с тазгодишния си автомобил“, заключи шефът на Мерцедес.

Мерцедес беше отборът, който най-много настояваше за промяна в подовете на автомобилите. Въпреки новата директива германците все още изостават от Ред Бул. Това накара съветникът на австрийския отбор д-р Хелмут Марко да „благодари“ на Сребърните стрели за промените в правилата.