Екипът на Мерцедес е обезпокоен от преминаването на Бен Ходжкинсън в Ред Бул и особено от усилията на инженера да привлече някои от колегите си в новия проект. Новото попълнение на Ред Бул Пауъртрейнс е направил такъв опит преди да си тръгне от Бриксуърт. Твърдението е на италианския вестник Гадзета дело спорт.
В края на миналата седмица от Ред Бул обявиха, че са привлекли Ходжкинсън за технически директор на компанията си за задвижващи системи. В официалното съобщение тимът посочи, че иска да създаде агрегат, който да отговаря на новите правила за мотори. Те все още не са оповестени. Самият инженер, който е работил близо две десетилетия в Мерцедес AMG High Performance Powertrains, разговарял с неколцина свои колеги в очевиден опит да ги привлече към новия проект.
Гадзета дело спорт е вторият източник след немското издание Ауто Мотор унд Шпорт, който посочва, че Ходжинсън ще може да започне реално работа в края на 2022 г. Дотогава той ще е в т.нар. gardening leave. Това означава, че договорът му с Мерцедес HPP е в сила, но реално не е работа. Срокът за това е различен за отделните нива специалисти. Според публикацията обаче е невъзможно в този период да се проследи дали ще споделя техническа информация с новия си работодател.
В Мерцедес не знаели също така дали от Ред Бул не са се свързали директно – не посредством Ходжкинсън – с други специалисти с предложения за по-високи заплати
Ред Бул сключи споразумение с Хонда да продължи да използва задвижващата система на японците и след оттеглянето им от Формула 1 в края на сезон 2021. Месеци наред от Милтън Кийнс твърдяха, че не разполагат с ресурс за друго освен монтиране и поддържане на агрегатите. В крайна сметка обаче създадоха нова компания за мотори. Целта им е да правят сами двигателите си. Бившият шеф на Мерцедес AMG HPP Анди Коуел отхвърли предложението да оглави Ред Бул Пауъртрейнс.
Bulls on bikes 😍 They’re ready if needed, @HRC_MotoGP 🏍😉 pic.twitter.com/rWYUHlnX49
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) April 25, 2021