Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Ред Бул се надявали на първа редица или трето място, не...

В Ред Бул се надявали на първа редица или трето място, не знаят защо се промени темпото на RB21

3916
0
Макс Верстапен, Ред Бул F1
снимка: Спас Генев

В Ред Бул се надявали на класиране на Макс Верстапен на първа редица или поне на трето място в квалификацията за Гран при на Монако. Усилията на нидерландския пилот обаче стигнаха за пето място и трета редица. След сесията Хелмут Марко призна, че в самия тим не са наясно къде е отишла скоростта.

„Самите ние не знаем защо точно изчезна темпото. В критичния момент нямахме необходимото прилепяне. Болидът започна да се пързаля все повече и повече, особено в последния сектор. След третата тренировка всъщност се надявахме на първа редица или трето място, но разликата е очевидна. Не можехме да постигнем подобни времена“, обясни Марко.

„В крайна сметка нямаше сцепление и разликата с лидерите е огромна. Поне колата спря да подскача като кенгуру! Да видим какво ще стане с тези два пита. Мисля, че единственият начин да се напредне ще е със стратегия. Във Формула 2 се видя, че [Арвид] Линдблад беше с 3 секунди по-бърз от автомобила пред него, но просто няма къде да го задмине. А болидите от Формула 2 са малко по-малки от тези във Формула 1. Така че утре и 5 секунди на обиколка да си по-бърз, няма изпреварване“, допълни австрийският съветник на Ред Бул.

Самият Верстапен коментира, че е пробвал да е по-бърз в Q1, но гумите му прегрявали след само една обиколка

„Абсолютно никакъв шанс за пол. Според мен още в третата тренировка имахме някои ограничения. Мисля, че стана очевидно колко зле бяхме във втори сектор. Не можехме изобщо да ползваме бордюрите“, продължи нидерландският пилот на Ред Бул.

„Бях на лимита, но не беше достатъчно добре. Нямах сцепление. По принцип усещането бе доста добро, но в средния сектор по тези бордюри… Просто се усеща как не върви там. Няма нужда да ми казват, че губя време във втори сектор, сам си го разбирам. Липсва ни механично сцепление в бавните завои, но това е проблем, който имаме от известно време. Виждате, че се повтаря на различни писти. Това няма как да се компенсира“, каза още Верстапен.

„Надежди за утре? Не мисля кой знае колко за това. Историята с двата пита може да е и в твоя полза, и срещу те. В крайна сметка в календара има 24 надпревари, така че да отметнем и тази“, допълни Верстапен.