Начало Избрани В Тексас не се притесняват от разрастването на F1 в САЩ

В Тексас не се притесняват от разрастването на F1 в САЩ

301
0
Гран при на САЩ, Остин, Тексас, Circuit of the Americas, COTA
снимка: Пирели

В Тексас не се притесняват от разрастването на F1 в САЩ. Председателят на пистата Circuit of the Americas (COTA) Боби Епщайн не се притеснява от перспективата да се провеждат повече надпревари в Съединените щати в бъдеще.

В настоящия момент COTA е домакин на официалната Гран при на САЩ от сезон 2012 до момента. В началото на тази година трасето край град Остин удължи настоящото си споразумение до края на 2026-та.

Тази година Маями прие втора надпревара в САЩ. Плановете на собствениците на търговските права във Формула 1 Либърти Медия са спорта да става все по-популярен на американския пазар. Заради това от 2023 г. Лас Вегас ще се завърне в календара след повече от 40-годишно отсъствие.

От Либърти Медия се надяват и на старт в Калифорния, като вариант е завръщане в Лонг Бийч. Легендарното трасе край Лос Анжелис е приемало кръг от F1 в периода 1976-1983 г.

Според Епщайн, бурният интерес на феновете към F1 през последните години е повече от достатъчен, за да се оправдае добавянето на допълнителни състезания в бъдеще, без това да се отрази на финансовата жизнеспособност на Гран при на САЩ.

Търсенето в САЩ в момента е невероятно. Страната може да приеме три състезания и да може да подкрепи още толкова“, каза той.

Другите събития също са толкова уникални. Вегас ще бъде под светлините на прожекторите през нощта. Надпреварата там ще бъде много различно събитие. Очаквам да се получи страхотно шоу.“

Маями е международен град, който е обичан от всички. Той има блясъка и очарованието и е прекрасна туристическа дестинация. Също така се провежда в най-подходящото време от годината.“

„Не мисля, че за нас е по-различно, отколкото за Монреал или Мексико сити, или пък за Унгария или Австралия. Просто това е различно състезание в различно време на годината. В Съединените щати има огромна маса фенове, които подкрепят F1.“

Смятам, че ще продължим да бъдем любимци както на любителите на състезания, така и на посетителите на фестивали. Освен това искам да привлечем повече купувачи на стойностни автомобили“, каза Епщайн.

Състезание на пистата в Тексас наистина удовлетворява истинския фен на състезанията по отношение на способността за изпреварване, хълмовете и завоите, както и факта, че феновете могат да видят осем или десет завоя от едно място.“

Един от аспектите на съдържанието на пистата е близката битка за миналогодишния шампионат, която стигна до финала на 2021 г. Тази година титлата може да бъде спечелена още преди F1 да се отправи към COTA. В момента Макс Верстапен има 80 точки аванс пред Шарл Льоклер, което може да реши първенството още в началото на октомври.

Ние не контролираме съдържанието на пистата, а развлеченията и преживяванията извън нея. Трябва да кажа, че когато шампионатът приключи тук, е по-малко вълнуващо, отколкото когато се стигне до последната обиколка на финалното състезание, каза Епщайн пред Ройтерс.

Всички обичат да виждат вълнение, така че в много отношения се надявам шампионатът да не приключи тук. Смятам, че ще бъде по-добре за спорта, ако битката за шампионата бъде възможно най-дълга.“

Епщайн е доволен от начина, по който са се развили продажбите на билети за тазгодишното събитие. Тази година F1 отбелязва десетата годишнина от първото си посещение на пистата в Тексас. Американецът заяви, че очаква посещаемостта да бъде по-голяма дори и от миналата година.

По време на уикенда през 2021 общо 400 000 зрители посетиха COTA. Така Гран при на САЩ бе най-посетената надпревара през цялата миналогодишна кампания.

„Почти всички билети вече са разпродадени. Всъщност това се случи в рамките на два дни след пускането им в продажба през пролетта. Това е невероятно е.“

Епщайн е изключително уверен в развитието на спорта в САЩ. Заради това директорът на пистата край Остин е поискал добавянето на още една трибуна с 6000 места.

Капацитетът ни може да бъде много по-голям. Това е едно от нещата, които ще се опитаме да направим през следващите няколко години.“

Току-що получихме нов път до пистата, от който имахме голяма нужда. Американците може би не са толкова търпеливи по отношение на опашките и имат високи очаквания по отношение на трафика и логистиката. Фокусирали сме се върху това хората да получат добро преживяване през целия рейс уикенд“, завърши Боби Епщайн.