Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Васьор: Допуснахме твърде много грешки в Унгария, но размяната на пилотите не...

Васьор: Допуснахме твърде много грешки в Унгария, но размяната на пилотите не бе една от тях

3179
0
Фредерик Васьор, Ферари
Фредерик Васьор; снимка Ферари

Фредерик Васьор защити решението на Ферари да размени пилотите си Шарл Льоклер и Карлос Сайнц по време на Гран при на Унгария миналия уикенд. Шефът на Скудерията призна, че отборът е допуснал твърде много грешки, но бе категоричен, че с оглед потенциала на двамата състезатели в конкретния момент от надпреварата на питуола са предприели правилната мярка. Льоклер и Сайнц финишираха седми и осми на пистата Хунгароринг.

„На първо място мисля, че ще ни трябва малко време, за да разберем какво свършихме правилно и къде сбъркахме. Форматът бе различен. Необходимо е да се съберат всички данни, за да се направи анализ на станалото. При нас обаче проблемът е, че допуснахме твърде много грешки от началото на състезателния уикенд до края му. Не беше само питстопът или влизането в бокса, или квалификацията, или управлението на гумите. В крайна сметка потенциалът бе може би по-висок, отколкото демонстрирахме. В състезанието с Шарл загубихме 20 секунди“, обясни Васьор.

„Резултатът ни не е такъв, какъвто очаквахме, идвайки в Будапеща. Според в голяма степен представянето бе компрометирано от класирането в квалификацията – в нея бяхме шести и 11-ти. Трябваше да поемем някои рискове на старта, особено със софта. Беше добър избор, но същевременно бяхме наясно, че след това ще трябва да използваме два комплекта хард.“

„При Шарл темпото бе много по-добро, скорост имаше. Но резултатът се получи такъв заради влизането в пита, наказанието и проблем с един от пистолетите, който ни коства 8 секунди при спирането в бокса. И накрая трафика. Мисля, че иначе можеше да е пети. Пропусната възможност“, каза още Васьор

„Последните 35 години или някъде там от живота си съм ги изкарал на питуола. Всеки понеделник от тази кариера има списък, включващ множество грешки. Понякога го виждате, друг път не, но работата на шефа на отбора е да направи този списък заедно с хората си и да поправи пропуските. А и аз не протестирам срещу твърдението ви, че допускаме твърде много грешки. Размяната на пилотите на пистата обаче бе най-добрият начин да защитим резултата на отбора“, продължи Васьор.

„Ако погледнете ситуацията, то ще видите, че Карлос трябваше да стартира с меките гуми. Потенциалът при Шарл при това положение бе по-висок. Той вероятно щеше да завърши на 20 секунди пред Карлос. Това означава, че изборът ни бе добър. Никой не може да предвиди, че ще получи наказание, ще има проблем с пистолета за гайките и т.н. След карирания флаг е лесно да се разсъждава в ретроспекция и да се твърди, че е можело нещата да се получат по друг начин. На съответния етап от надпреварата това бе правилното решение и все още съм убеден в това“, заключи шефът на Ферари в F1.