Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ваулс отрече Сайнц да използва различен автомобил от Албон

Ваулс отрече Сайнц да използва различен автомобил от Албон

Карлос Сайнц, Уилямс
снимка. Уилямс

Джеймс Ваулс разсея спекулациите относно автомобила на Карлос Сайнц. Шефът на Уилямс беше категоричен, че двамата пилоти на отбора използват „еднакво оборудване, предни крила и скоростни кутии.“ Ваулс също така отново потвърди, че фокусът на екипа е насочен най-вече върху 2026 г.

Уилямс е една от най-приятните изненади от началото на сезона. Тимът от Гроув заема четвъртото място при конструкторите след първите два старта и спечели общо 17 точки. Именно толкова беше активът на екипа през цялата миналогодишната кампания. Това показва огромния прогрес, направен от Уилямс през зимата.

По-голямата част от точките са спечелени от Александър Албон. Пилотът от тайландски произходи финишира пети в Австралия и седми в Китай. Албон също така показваше много добра скорост и редовно изпреварваше новия си съотборник Карлос Сайнц. Испанецът изпитваше видими затруднения с болида на Уилямс и финишира 13-ти в Шанхай. Благодарение на дисквалификациите на трима съперници пред него, Сайнц успя да стигне до 10-тото място и да спечели първа точка с Уилямс.

Слабото представяне на Сайнц накара испански медии да спекулират, че той използва шаси от 2024 г. Слуховете бяха подхранени коментарите на 30-годишния пилот след надпреварата в Китай. Там той остана неприятно изненадан от променливото си представяне в Шанхай, описвайки борбата си като „една от най-странните промени в представянето, която е имал в кариерата си.“

По-рано тази седмица говорител на Уилямс обясни пред някои медии, че монококът на FW47 на практика е модифицирана версия на FW46. Той също така потвърди, че Сайнц ще получи ново шаси в най-скоро време. Предполага се, че от Уилямс използват модифицирани шасита от 2024 г. поради икономически причини.

Сагата с шаситата на Уилямс беше коментирана и от Джеймс Ваулс. Британецът категорично ги опроверга всички тези спекулации и потвърди, че двамата му пилоти разполагат с еднакво оборудване.

„Искам да направя ясно изявление по този въпрос: и Алекс, и Карлос използват абсолютно еднакво оборудване- и също шаси, едни и същи предни крила, едни и същи скоростни кутии“, сподели Ваулс. „Всичко е с еднаква спецификация и стандарт.“

Ваулс потвърди, че тимът наистина използва шаси, което е еволюция на това от 2024 г. Британецът обясни и мотивите зад това решение.

„По-конкретно, въпросът беше дали с Карлос използваме шаси от 2024-та? И двамата пилоти карат с еволюция на миналогодишното шаси, така че то се е развило по абсолютно същия начин“, каза Ваулс.

„Винаги сме възнамерявали да преминем през последната година от регламента, като се уверим, че развиваме ефективно шасито си, а не го преработваме от нулата. Това е наистина важно, защото ни позволява да оставим повече ресурси за 2026 г. и след това. Това не е финансов въпрос и е свързан с ресурсите и времето“, добави шефът на Уилямс.

Според Ваулс има мисъл да се даде приоритет на бъдещия успех. Той също така е видял голям потенциал в шасито от 2024-та, заради което е решил то да се използва и тази година

„Всички ние сме изправени пред горната граница на разходите. Това ни позволява да реоптимизираме и да се уверим, че получаваме всичко, което можем.“

„Знаехме, че има доста голям потенциал в шасито. В резултат на това можете да видите, че се придвижихме нагоре. Мисля, че има още какво да се желае от пакета, с който разполагаме в момента“, обясни шефът на Уилямс.

Ваулс добави, че някои други отбори също са възприели подобен подход.

„Също така бих добавил, че редица отбори на стартовата решетка са направили нещо подобно на това, което направихме ние. Не всички, но повечето са го направили. Отговаряйки съвсем конкретно на въпроса- и двамата пилоти използват абсолютно едно шаси и то е еволюция на това от сезон 2024″, заключи шефът на Уилямс.