Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Хамилтън и Перес в първата тренировка на Албърт парк

Верстапен пред Хамилтън и Перес в първата тренировка на Албърт парк

4298
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз в първата свободна тренировка през уикенда за Гран при на Австралия. Второ време в сесията записа Люис Хамилтън (Мерцедес). Трети остана Серхио Перес с втория Ред Бул.

Чудесно време посрещна Формула 1 на пистата Албърт парк в Мелбърн. Температурата на въздуха бе 18 градуса, тази на пистата – 30 градуса. Работата започна веднага след светването на зеления семафор като в началото изборът бе между гуми хард и медиум. Карлос Сайнц (Ферари) бе пръв на пистата, последван от Гуаню Жу (Алфа Ромео) и останалите пилоти.

Макс Верстапен бе последният пилот, излязъл от пита. Пилотът на Ред Бул бе единственият с гуми софт. Още през първите пет минути бяха направени загряващите обиколки и започнаха бързите турове. Логан Сарджънт се оплака по радиото, че има т.нар. bottoming – до степен да не вижда добре от кокпита.

В началото на работата си Верстапен се обади по радиото, че смяната на предавките е „ужасна“. Люис Хамилтън каза, че има подскачане на болида

След първите 10 минути Верстапен бе пръв в класирането с 1:19.332 мин. Съотборникът му Серхио Перес бе на 0,219 сек. Третият в подреждането – Хамилтън – бе на почти секунда (+0,965 сек). Следваха Ланс Строл, Юки Цунода, Джордж Ръсел, Сайнц, Естебан Окон, Пиер Гасли, Нико Хюлкенберг. Кевин Магнусен излетя в чакъла на трети завой. Успя да се върне на пистата и продължи.

Със следващ бърз тур Перес, който бе с медиум, изпревари Верстапен с 0,039 сек (1:19.293). Макс се върна на първото място с 1:18.790 мин (-0,503 сек) и отново се обади по радиото – заради грижи със задните спирачки. Четвърти зад Строл излезе Ник де Врис, след което бе изместен от тази позиция от Алекс Албон (Уилямс). На пистата имаше вече още един пилот със софт освен Верстапен – Жу.

В Макларън работиха продължително по колата на Ландо Норис, който имаше само две загряващи обиколки и нито една бърза. Той се появи на пистата в средата на тренировката. Съотборникът му Оскар Пиастри, който е родом от Мелбърн, бе 14-ти в подреждането, на 1,846 сек от най-доброто време.

Ръсел бе третият пилот, сложил софт – почти в средата на сесията. Скоро същото стори и Хамилтън. Междувременно Шарл Льоклер и Сайнц бяха записали трето и четвърто време с най-меката смес, предоставена от Пирели на отборите от Формула 1 за този уикенд

Перес също взе софт и в първата си бърза обиколка с тях изхвърча от трасето, преминавайки през праха на излизане от трети завой. Мексиканският пилот на Ред Бул удържа автомобила си и се върна на пистата. Юки Цунода също изтърва колата си и буквално прелетя през зоната за сигурност след първи завой, едва избягвайки стената. Хамилтън пък едва не се удари с друг състезател. На пистата имаше много сериозен трафик. На Льоклер бе казано сам да следи къде са останалите пилоти по пистата, защото GPS-ът не работеше и от питуола не можеха да му дават тази информация. Така пилотът на Ферари връхлетя неочаквано върху Гасли, за когото не бе сигурен дали е в бърз тур или не.

По-малко от 24 минути преди края на тренировката рейс контролът спря тренировката заради блокирането на GPS-а. Прекъсването продължи по-малко от 5 минути, но питлейнът бе отворен след още десетина минути. От времето за подготовка оставаха по-малко от 14 минути.

Почти всички пилоти излязоха на пистата след подновяването на сесията. Имаше доста търсене на пролуки по трасето за подготовка на следващите обиколки в последните серии.

Верстапен се завъртя в първи сектор и каза по радиото, че гумите му са приключили. Успя да продължи. Логан Сарджънт спря в края на трасето, което доведе първо до предупредителни флагове и второ спиране на тренировката – по-малко от 4 минути преди карирания флаг.

Точно преди това Хамилтън бе записал второ време в сесията. Рейс контролът съобщи, че няма да подновява тренировката. Верстапен остана начело пред Хамилтън и Перес. Четвърти бе Фернандо Алонсо, следван от Льоклер, Сайнц, Норис. Топ 10 допълниха Гасли, Ръсел и Строл.