Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен начело в три пъти прекъсваната последна тренировка на Зандвоорт

Верстапен начело в три пъти прекъсваната последна тренировка на Зандвоорт

1307
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен записа най-доброто време в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Нидерландия. Втори и трети зад пилота на Ред Бул се наредиха Джордж Ръсел (Мерцедес) и Серхио Перес с втория RB19.

Времето в събота бе коренно различно в сравнение с това в петък. Над пистата Зандвоорт сутринта се изля порой. Дъждът постепенно спря, после пак валя

Трасето бе напълно мокро за последния час подготовка преди квалификацията следобед. Температурата на въздуха бе 15 градуса, тази на пистата – едва 19.

Първият пилот на Зандвоорт бе неочакваният дебютант този уикенд Лиам Лоусън. Новозеландецът се оказа в Алфа Таури, след като Даниел Рикиардо счупи метакарпална кост на лявата ръка при удар вчера във втората петъчна сесия.

„Доста вали в момента“, обади се Лоусън по радиото.

На пистата бе и Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул изхвърча от трасето и мина през зона за сигурност. Не се удари и се върна в бокса. Съотборникът му Серхио Перес също имаше излитане от трасето.

„Не знам какво стана там. Внезапно изгубих сцепление“, бе обяснението на Верстапен

В деветата минута от тренировката Кевин Магнусен изтърва своя Хаас и се удари на трети завой. Второ ново крило на тима също бе счупено, след като вчера Нико Хюлкенберг строши едно. Отборът има само едно резервно.

„Доста съм ядосан в момента“, каза Гюнтер Щайнер. „Разочароващо е, защото беше загряваща обиколка. А Кевин знаеше, че имаме само две останали нови крила.“

снимки: Виктор Алекян

При прекъсването само осем пилоти бяха записали времена, които така или иначе нямаха особено значение. При подновяване на сесията оставаха по-малко от 43 минути за работа.

Норис попита по радиото дали дъждът ще се усилва по-нататък през сесията. От Макларън му отговориха, че очакват валежът да е с този интензитет около 10-15 минути и след това може би да спре за малко. В Мерцедес имаха същите предвиждания. Неколцина пилоти опитваха вече интермедии. Шарл Льоклер се завъртя, но не се удари.

Следващият пилот в зона за сигурност бе Гуаню Жу и сесията бе спряна за втори път. Това бе почти в средата на тренировката

26 минути оставаха от времето на последната свободна тренировка на Зандвоорт, когато Алфа Ромео-то бе прибрано. Карлос Сайнц бе поредният излетял от пистата пилот, но успя да не се удари. Според Юки Цунода условията бяха достатъчно добри за интермедии. Джордж Ръсел за момент изтърва контрола над Мерцедес-а си, но го овладя.

Ландо Норис и Оскар Пиастри бяха първи и втори в класирането. Постижението на британеца бе 1:23.677 мин. Съотборникът му бе на над 1,2 сек зад него. Всички вече бяха с интермедии, но мнозина още бяха нестабилни. Трети в подреждането бе Перес, следван от Ръсел, Верстапен, Алекс Албон, Валтери Ботас, Ланс Строл. Естебан Окон се изпързаля на първи завой и подпря предпазната бариера в зоната за сигурност, но не силно.

Лиам Лоусън пък спря на трасето, и то в посока обратно на движението, което доведе до трети червен флаг. Новозеландецът успя да се завърти и закара болида обратно в пита. Тази толкова често спирана тренировка бе единствената подготовка за него преди квалификацията следобед.

Пиастри се доближи само на 0,097 сек до съекипника си. Последва още една грешка на Льоклер и излитане от пистата. Верстапен пък излезе пръв с почти секунда пред Норис – 1:22.758 мин. Със следващия си бърз тур свали над секунда от това постижение – 1:21.631 мин.

Това остана и най-доброто време за сесията. Втори в последните минути излезе Ръсел. На третата позиция на финала на тренировката се смениха няколко пилоти, а в крайна сметка бе заета от Перес. Алонсо се нареди четвърти, следван от Люис Хамилтън, Алекс Албон, Пиастри, Ботас, Льоклер, Норис.