Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен начело и във втората сесия в Джеда

Верстапен начело и във втората сесия в Джеда

2924
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен оглави класирането и във втората петъчна тренировка през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Пилотът на Ред Бул се класира пред Фернандо Алонсо (Астън Мартин) и съотборника си Серхио Перес.

Втората петъчна сесия се проведе след като слънцето залезе и над пистата в Джеда се спусна вечерта. Температурата на въздуха бе 26 градуса – само 1 градус разлика спрямо тази в по-ранната сесия. Тази на пистата бе паднала до 31 градуса.

Фернандо Алонсо бе първият пилот на трасето в тази сесия. Последваха го съотборникът му в Астън Мартин Ланс Строл, Логан Сарджънт, Карлос Сайнц, Нико Хюлкенберг и т.н.

Повечето състезатели бяха с гуми медиум. По-малко бяха избрали хард. Условията в тази тренировка бяха такива, при каквито ще се проведат квалификацията и състезанието за Гран при на Саудитска Арабия.

След първите 10 минути начело бе Алонсо пред Макс Верстапен. И двамата бяха прескочени от Серхио Перес. Със следващия си бърз тур Верстапен излезе начело с 1:30.058 мин – с 0,370 сек пред съотборника си. Пилотът на Астън Мартин бе на над половин секунда. Четвърти бе Естебан Окон, следван от Шарл Льоклер, Пиер Гасли, Строл, Сайнц, Джордж Ръсел (в чиято кола точно преди тренировката направиха промени в настройките).

Верстапен се обади по радиото, че е седнал твърде надолу в колата си. Междувременно Люис Хамилтън влезе в топ 10, докато Макс продължи серията си и свали още първото време до 1:29.952 мин. Пилотите в класирането от първо до 12-то място бяха с гуми медиум.

Отново имаше проблеми на трасето между движещи се с различна скорост болиди.

„Хюлкенберг или който Хаас там беше – пълен майтап“, обади се Льоклер по радиото, след като попадна на другата кола върху състезателната траектория

Алонсо и Перес сложиха софт. Същото сториха и пилотите на Ферари, а скоро и повечето от останалите състезатели. Скоро и Верстапен взе най-меката смес, предоставена от Пирели на отборите този уикенд.

Перес излезе пръв с 1:29.902 мин – -0,050 сек от времето на съотборника му. Алонсо бе поредният пилот, връхлетял по-бавни коли. В неговия случай попадна на сънародника си Карлос Сайнц.

В средата на тренировката вече абсолютно всички бяха с гуми софт. Верстапен с нов бърз тур се върна на първата позиция д 1:29.603 мин – с 0,299 сек по-добро постижение от това на съекипника му

Алонсо се доближи на 0,208 сек до Макс. Строл с втория Астън Мартин бе четвърти. Следваха Гасли, Хюлкенберг, Окон. Ръсел даде четвърто време, след като до този момент се движеше в средата на таблицата. Окон го измести малко след това с позиция назад.

„Трафикът е кошмарен“, каза пак по радиото Льоклер.

За последните 20-ина минута Алонсо и Перес се върнаха към гуми медиум, за да направят сравнителни тестове с тях в условия, в каквито ще се проведат квалификацията и състезанието в Саудитска Арабия. Льоклер каза още на тима си, че е имал проблем със съединителя при тренировъчен старт. От питуола отговориха, че все още проверяват данните, но колата му е наред и може да продължи серията си. Малко по-късно попита дали всичко е наред с двигателя му. Отговорът бе, че по-късно ще му кажат. Следващото съобщение бе, че в екипа не виждат нищо в данните при тях.

Макс пък се обади на отбора си, че при сваляне на предавките всяка смяна отнема прекалено дълго време и проблемът е особено сериозен в последния завой.

В края на сесията екипите правеха повече дълги серии и нямаше сериозни размествания в таблицата с времена. Верстапен остана начело пред Алонсо, Перес, Окон, Ръсел. Шести бе Гасли, а топ 10 допълниха Строл, Хюлкенберг, Льоклер и Сайнц.