Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Перес и Албон в първата тренировка в Англия

Верстапен пред Перес и Албон в първата тренировка в Англия

2656
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз в първата тренировка за Гран при на Великобритания. Втори, на 0,448 сек остана съотборникът му Серхио Перес. Трети бе Алекс Албон, чийто тим Уилямс отбелязва на пистата Силвърстоун 800 Гран при в историята си във Формула 1.

Всички отбори имат различни нови компоненти за този уикенд. При големите отборите те не са много. С най-големи промени е тимът на Алфа Таури – изменен под, нови дифузьор, капак на двигателя, задно окачване и бийм уинг.

23 градуса бе температурата на въздуха в днешния слънчев петък на пистата Силвърстоун. Тази на асфалта бе 39 градуса. По-нататък през уикенда времето може да се промени – нещо, което е типично за Великобритания. За днес според прогнозата няма да вали изобщо.

Преди сесията стюардите разследваха вчерашното закъснение на Люис Хамилтън. Според представителите на ФИА подобно нещо имало лош ефект върху пресконференциите

Те все пак отчетоха, че организацията в четвъртък е на отбора и затова отправиха официално предупреждение към Мерцедес. Освен това предупредиха, че при следващи нарушения е възможно да има по-тежки санкции.

На изхода от питлейна имаше огромна опашка още преди светването на зеления сигнал. От Ред Бул са с променена предна част на RB19. Серхио Перес започна тренировката с изследване поведението на болида. Изборът в началото бе между гуми хард и медиум. От Пирели припомниха, че този уикенд дебютират нови гуми с по-устойчива конструкция.

Още преди всички пилоти да успеят да направят обиколки за време пък ФИА съобщи, че пилотите на Ред Бул Перес и Макс Верстапен, Джордж Ръсел, Ник де Врис и Нико Хюлкенберг ще сложат нови задвижващи системи този уикенд.

„Нямам сцепление. Става все по-зле и по-зле“, обади се Верстапен по радиото

Нидерландецът бе с най-доброто време след първите 10 минути от тренировката – 1:30.443 мин (с хард). Следваше Ланс Строл на повече от половин секунда. Юки Цунода заемаше третото място, следван от Хамилтън, Кевин Магнусен, Ръсел, Пиер Гасли и т.н. Все още не всички пилоти имаха бързи обиколки. Перес продължаваше да прави турове за изследване поведението на RB19.

„Все едно карам на лед“, бе следващото обаждане на Верстапен по радиото.

Той обаче продължаваше да е начело, при това с още по-добро време – 1:29.863 мин. На близо секунда зад него бе Карлос Сайнц (Ферари). Испанският пилот бе с новия бийм уинг, а съотборникът му Шарл Льоклер – с досегашната версия на SF-23. Хамилтън и Окон също казаха на екипите си, че няма сцепление. Тренировката вървеше без сериозни инциденти с изключение на едно завъртане на Де Врис.

Ръсел кара почти до средата на тренировката с новото предно крило на Мерцедес

След това отборът го сложи на болида на Хамилтън. Сайнц пък бе първият пилот, който сложи гуми софт по време на първата сесия на пистата Силвърстоун. С тях свали най-доброто постижение до 1:29.357 мин – с 0,506 сек по-силно от това на Верстапен.

Льоклер (също със софт) даде второ време, доближавайки се на 0,061 сек до съотборника си. Следваха Верстапен и Перес, чиито постижения бяха с хард. След това имаше двама пилоти с най-добри времена също с най-меките гуми – Цунода и Логан Сарджънт (Уилямс).

Ръсел, който бе с медиум, излезе пети. Хамилтън бе десети, като и той бе със средните по твърдост гуми. Освен тях и пилотите на Ред Бул всички други в топ 10 бяха със софт. Ръсел се оплака последователно от вибрации в педалите и след това във волана. Окон пък бе с второ постижение – на 0,039 сек от новото първо постижение на Льоклер (1:29.280).

Верстапен сложи софт към края на сесията и веднага се върна начело с 1:28.836 (-0,444 сек спрямо Льоклер).

Броени минути преди карирания флаг Албон даде трето време в сесията. На това място остана до финала на тренировката – зад Верстапен и Перес. Четвърти се нареди Фернандо Алонсо, следван от Льоклен, Окон, Сайнц. Топ 10 допълниха Ландо Норис, Строл и Оскар Пиастри.