Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Льоклер и Норис в първата сесия на Монца, Антонели катастрофира

Верстапен пред Льоклер и Норис в първата сесия на Монца, Антонели катастрофира

2460
0
Макс Верстапен, Монца
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен даде най-доброто време в първата тренировка през уикенда за Гран при на Италия. Втори и трети зад пилота на Ред Бул се наредиха Шарл Льоклер с Ферари и Ландо Норис (Макларън). Андреа Кими Антонели пък катастрофира в самото начало на сесията след само пет обиколки.

Малко преди началото на подготовката на отборите за надпреварата на Монца пристигна още един Aston Martin Vantage. Това е резервен автомобил за сейфти кар, след като колата за сигурност катастрофира вчера на Параболика. Причината за инцидента още се разследва.

50 градуса бе температурата на пистата при 32 градуса на въздуха на Монца. Голямото внимание бе съсредоточено върху Андреа Кими Антонели

18-годишният италианец дебютира в официална сесия от Формула 1 – в кокпита на болида на Джордж Ръсел. Голямата надежда на Тото Волф за бъдещето на Мерцедес е седми във Формула 2 четири кръга преди края на шампионата. Шестият в генералното F2 подреждане – Франко Колапинто – няма и да се върне в това първенство, тъй като бе избран от Уилямс да довърши сезона на тима от Гроув на мястото на Логан Сарджънт.

Антонели се появи на пистата веднага след започване на сесията. Той бе с гуми софт. Повечето пилоти избраха медиум, Юки Цунода бе с хард, а пилотите на Ред Бул и Люис Хамилтън – със софт.

В началото на работата си Макс Верстапен допусна някои грешки, имаше и излизане от пистата. В Ред Бул ще продължат и този уикенд с експериментите си с по-стари компоненти. Верстапен каза, че заради метеорологичните условия на Зандвоорт е било трудно да се извлече нещо от събраната информация. В Мерцедес стартираха уикенда със сравнение на стария под и новият, който използва в Нидерландия. Пак заради условията и отборът от Бракли искаше да провери поведението. Най-много новости този уикенд има отборът на Ферари.

След първите 10 минути начело в подреждането бе Люис Хамилтън с 1:23.350 мин (със софт)

Ландо Норис бе на 0,049 сек от него с медиум. Валтери Ботас заемаше трета позиция (също с медиум, +0,453 сек). Следваха Антонели, Алекс Албон, Пиер Гасли, Юки Цунода. Топ 10 допълниха Верстапен, Карлос Сайнц и Даниел Рикиардо.

Точно тогава Антонели катастрофира и разби Мерцедес-а. Тренировката бе спряна веднага, защото предпазната бариера се отмести при удара на младия италианец в нея. Пилотът слезе невредим от колата. Това бе едва петият тур на Кими Антонели на трасето. Катастрофата му означава проблем за Мерцедес, тъй като той бе с новия под. Данните от карането на Хамилтън с по-старата версия няма да могат да бъдат сравнени с информация за обновения вариант.

снимки: автора

13 минути отне изнасянето на потрошения Мерцедес и възстановяването на предпазната бариера. При подновяване на тренировката на изхода от питлейна се образува опашка. Малко след това Льоклер се обади, че Ферари-то му е бавно от четвърти завой нататък. Ботас пък излезе начело с 1:22.127 (-0,087 сек спрямо постижението на Хамилтън).

Карлос Сайнц (вече със софт) бе на път да запише добро време, но сбърка в края на обиколката си. Съотборникът му даде второ постижение – на 0,012 зад Ботас.

10 минути преди карирания флаг само Рикиардо, Колапинто и Ланс Строл продължаваха да работят с медиум. Всички останали бяха със софт. Льоклер излезе пръв с 1:21.904 мин. Норис бе на 0,013 сек зад пилота на Ферари. Сайнц даде трето време (+0,222 сек).

Следващият пилот на първа позиция бе Верстапен с 1:21.676 мин

Това остана най-доброто постижение до финала на сесията. Льоклер и Норис останаха втори и трети. Сайнц зае четвъртото място, следван от Ботас, Оскар Пиастри, Люис Хамилтън. Топ 10 допълниха Албон, Перес и Алонсо.