Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен на полпозишън за Гран при на Саудитска Арабия

Верстапен на полпозишън за Гран при на Саудитска Арабия

4590
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен (Ред Бул) спечели полпозишъна за Гран при на Саудитска Арабия. До него на първа редица ще се нареди Шарл Льоклер (Ферари).

Малко след края на последната свободна сесия от Ферари съобщиха, че Карлос Сайнц е излязъл от операция. Испанският пилот претърпя спешна интервенция заради апандисит. На негово място от третата тренировка до края на състезателния уикенд е резервният пилот на Скудерията Оливър Беърман. 18-годишният английски тийнейджър направи добра подготовка и влезе в топ 10. От Ферари не му поставиха никакви цели, за да не го притискат излишно. Фредерик Васьор каза, че на него ще му е достатъчно Беърман да направи чисто каране.

В Стейк/Заубер работеха упорито по болида на Гуаню Жу. Китайският пилот катастрофира тежко по време на тренировката по-рано. Той бе добре, сам слезе от колата, но мина и задължителния преглед в медицинския център. Колата му обаче пострада сериозно и минути преди квалификацията не бе ясно дали тимът ще успее да възстанови болида му навреме за Q1.

Температурата на въздуха в началото на Q1 бе 25 градуса, тази на пистата – 31 градуса. Всички пилоти излязоха на трасето веднага след отварянето на питлейна. Люис Хамилтън и Джордж Ръсел бяха с гумите медиум, останалите сложиха софт. По трасето имаше сериозен трафик. Нико Хюлкенберг нарече „идиот“ Логан Сарджънт с Уилямс, който му се пречкаше по пистата.

След първите бързи серии в Q1 начело бе Макс Верстапен с 1:28.491 мин

Следваха Шарл Льоклер, Фернандо Алонсо, Оскар Пиастри (който закачи стена), Серхио Перес, Ландо Норис. Беърман бе седми. В зоната на изпадащите бяха Пиер Гасли, Логан Сарджънт, Валтери Ботас, Естебан Окон. Жу все още бе в бокса.

Пилотите на Мерцедес сложиха софт за следващата си квалификационна серия. Ръсел даде четвърто време, Хамилтън бе девети. 3 минути преди края на Q1 Льоклер излезе пръв с 1:28.318 мин. В тези минути трафикът по трасето отново бе огромен. Верстапен подобри времето на Льоклер с 0,147 сек. Ланс Строл изскочи втори. Под чертата останаха Ботас, Окон, Гасли, Сарджънт и Жу, който излезе на пистата в последния момент, но не стигна навреме старт-финала, за да започне бърза обиколка.

Преди началото на Q2 рейс контролът съобщи, че ще разследва Беърман за неспазване на зададеното делта време за обиколка.

В началото на Q2 само четирима пилоти успяха да направят бърз тур, когато сесията бе спряна. Причината бе, че Нико Хюлкенберг спря в първи сектор заради повреда. Пилотът на Хаас се постара да се изтегли максимално навътре в зона за сигурност, но рейс контролът взе решение да покаже червен флаг. До края на Q2 оставаха 10:58 мин. Подреждането бе Ръсел, Норис, Хамилтън, Пиастри и Магнусен с тур за над 2:04 мин.

Изтеглянето на Хаас-а отне няколко минути, след което вторият квалификационен сегмент бе подновен. Верстапен даде първо време 1:28.078 мин, следван от Алонсо и Льоклер. След като 14 останали в Q2 пилоти направиха бърз тур под чертата бяха Беърман, Кевин Магнусен, Даниел Рикиардо и Алекс Албон. Хамилтън бе на ръба – десети.
При последните бързи обиколки никой от пилотите в зоната на изпадащите не успя да подобри постижението си и да се измъкне.

„Беше много хаотична сесия. Съжалявам за това“, обади се Беърман по радиото.

Решителната битка за полпозишъна започна с обиколка на Хамилтън. Първото постижение в Q3 бе 1:28.807 мин

То веднага бе подобрено от Ръсел и Перес. Алонсо даде второ време. Пиастри и Норис бяха четвърти и пети. След това Верстапен изскочи начело с 1:27.472 мин. Перес бе веднага зад него на 0,335 сек.

Строл записа седмо по сила постижение, после отиде осми, следван от Хамилтън и Цунода. Льоклер отиде четвърти (+0,8 сек).

При финалните опити Хамилтън записа седмо време. Норис изскочи четвърти, Пиастри го измести от тази позиция. Ръсел също прескочи Хамилтън. Льоклер се справи с Перес и се класира на първа редица.

Алонсо остана трети, следван от Пиастри, Норис, Ръсел, Хамилтън. Цунода и Строл заеха деветото и десето място на грида.